About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Hoe kan het gebruik van een tablet of smartphone meerwaarde bieden tijdens een aardrijkskundige excursie? Case: terreinwerk in Zammelen

2018
Van Empten, Michiel
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Binnen de huidige maatschappij is een smartphone of tablet niet meer weg te denken.
We gebruiken onze smartphone of tablet op professioneel vlak (mails, Blackboard, Smartschool), maar ook in ons persoonlijk leven (gps, google translate,…).
Voor bijna alle problemen die we dagelijks ondervinden, is er wel een applicatie te vinden om ons te ondersteunen. Ook in het onderwijs zien we dat digitale tools en digitaal lesmateriaal van belang kunnen zijn om de autonomie en participatie van de leerlingen te verhogen.

Binnen deze bachelorproef ben ik op zoek gegaan naar de toepassingsmogelijkheden en de meerwaarde van de digitale tools in een aardrijkskundige excursie.
De excursie van Zammelen, een dorp in Haspengouw, vormt de casestudie. Tijdens deze excursie in Zuid-Limburg worden thema’s zoals landschapselementen, bodemgebruik en ondergrond behandeld.

Rondom de leerlingen ligt een wereld vol wonderen. Binnen deze aardrijkskundige excursie zal de tablet of smartphone de leerlingen voorzien van digitale data, digitaal kaartmateriaal en verwerkingsopdrachten om deze wonderen te helpen ontdekken en te verwerken.

Het resultaat van mijn onderzoek is een theoretische bundel waarin de kracht, maar ook de valkuilen, voor het gebruik van een tablet of smartphone tijdens een excursie worden onderzocht.
De bachelorproef bevat ook een praktisch deel waarin digitale tools en digitaal lesmateriaal zijn verwerkt in een excursie-ontwerp van Zammelen.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 375 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Van Empten, M. (2018). Hoe kan het gebruik van een tablet of smartphone meerwaarde bieden tijdens een aardrijkskundige excursie? Case: terreinwerk in Zammelen. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216440ce94016440ee5c790226.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer