About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Jongeren zelfregulerende vaardigheden aanleren vanuit een positieve invalshoek. Project Influencer '18

2018
Vanderborght, Annelies
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Het project Influencer ’18 wilt jongeren ondersteunen voordat ze de overgang maken van het middelbaar naar de hogeschool of werkplek. Het initiatief is gestart met acht leerlingen van het KTA2 Villers te Hasselt uit de tweede graad. De genomineerden zijn jongeren die een bepaalde invloed dragen in het klasgebeuren. Door voornamelijk in te spelen op hun welbevinden en talenten, zullen de leerlingen beter voorbereid zijn op hun mogelijk toekomstige carričreloopbaan. Via deze weg zullen de leerlingen groeien als een waardige "Influencer", iemand die andere leeftijdsgenoten kan helpen en beďnvloeden op een positieve manier. De rode draad van het project is een positieve stimulans doorheen het proces van zelfregulatie, daarom hebben de initiatiefnemers gekozen voor het ontwerp van de "gele kanarie" die op haar beurt de Influencers representeert.

Zelfregulatie, oftewel het leren aansturen van de eigen leerprocessen, is een uitdagend aspect in het opvoeden en onderwijzen tot zelfstandigheid. Leerlingen kunnen aanzienlijk beter presteren indien zij de juiste training en stimulans krijgen om de bruikbare leerstrategieën te gebruiken. Om het eigen leren te kunnen sturen, maken leerlingen in een ideale wereld gebruik van leerstrategieën. Je neemt initiatief, toont doorzettingsvermogen en geeft het eigen leerproces vorm. Zelfregulerende vaardigheden helpen bij je ontwikkeling en bieden weerstand tegen de omstandigheden in onze constant veranderende maatschappij – waar Project Influencer '18 op in speelt.

Het project Influencer ’18 is een nieuw initiatief, met een visie om het welbevinden van de jongeren op een interactieve, interessante manier aan te spreken. Het project is gestart met een gericht doelpubliek. Acht leerlingen worden begeleid naar toekomst met positieve vooruitzichten. Het voornaamste doel is om de jongeren zelfregulerende vaardigheden aan te leren, zodat ze zichzelf leren ontdekken en hun persoonlijkheid en talenten kunnen ontplooien. Het implementeren van de zelfregulerende vaardigheden bij jongeren is in vele scholen een lange brug die de leerkrachten niet altijd kunnen maken. Het is aan de Influencers om de weg over deze brug te vergemakkelijken.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 377 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Vanderborght, A. (2018). Jongeren zelfregulerende vaardigheden aanleren vanuit een positieve invalshoek. Project Influencer '18. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216440ce94016440f0b1c2052f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer