About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Hoe kan reclame het imago van de politie verbeteren en zo het juiste talent aantrekken?

2019
Dingenen, Yente
Master of Arts in de beeldende kunsten

Abstract :
De politie heeft moeite met het aantrekken van het juiste talent. Dit komt onder meer door hun slecht imago, verkeerd gebruik van media en de toon van hun huidige rekrutering die politiewerk niet juist reflecteert.
Ik ben ervan overtuigd dat het macho imago van de politie naar een positief en behulpzaam beeld zal veranderen. De eerste hints dat er verandering zit aan te komen zijn er al. Zowel in België bij de lokale rekruteringscampagne als in de rest van de wereld bij bijvoorbeeld de Nieuw-Zeelandse campagnes. De campagnes zijn vernieuwend omdat ze hun stoere macho imago lieten vallen door gebruik te maken van een positieve tone of voice in hun rekrutering.
Dit was een eerste duw in de juiste richting voor mijn campagne. Toch enkel de politie op een positieve manier in beeld brengen was niet genoeg voor mij. Daardoor bedacht ik een manier om de politie haar doelgroep echt te laten helpen.
Als doelgroep koos ik voor jongeren vanaf 16 tot 24 jaar. Dit is de ideale leeftijd voor het starten van een loopbaan bij de politie. Vanuit deze doelgroep ontstond de insight van mijn campagne. Namelijk dat jongeren keuzestress hebben bij het kiezen van verdere studies en de huidige studietesten alleen maar voor meer frustraties zorgen doordat ze niet betrouwbaar zijn. Het doel van mijn campagne was een manier te zoeken om jongeren te helpen bij deze keuzestress door ze de ogen te openen voor een job bij de politie.

Dit deed ik door een studietest te ontwikkelen aan de hand van DNA. Hiermee kan je namelijk zien of iemand genetische aanleg heeft voor bepaalde persoonlijkheidseigenschappen. Deze eigenschappen komen overeen met deze die de politie zoekt in de ideale kandidaat. Hiermee kan er dus wetenschappelijk bewezen worden of een jongere aanleg heeft voor politiewerk. Dit zal, naast hun te informeren dat de politie geen macho job is, de zekerheid bieden die jongeren zoeken voor de meest belangrijke keuze van hun leven.
Deze DNA test zal afgenomen worden op een eenvoudige en plezante manier. Namelijk door de jongeren in een pop-up bar te trakteren op een keuze van vijf mocktails. Deze vijf staan elk symbool voor een eigenschap waar de politie naar op zoek is. Het DNA dat achtergelaten wordt op het flesje zal onderzocht worden waarna de resultaten na enkele weken naar deze jongeren zal worden gestuurd via een brief. Deze pop-up bar zal opduiken op verschillende locaties waar de doelgroep zich bevindt. Om jongeren effectief te bereiken wordt ook gebruik gemaakt van Instagram om hen te informeren over de politie en worden ze uitgenodigd om de DNA test te komen afnemen.
Door op een leuke en behulpzame manier duidelijk te maken waar de politie naar op zoek is zal mijn campagne zorgen dat mensen vanaf nu een potentiele job bij de politie zullen overwegen in plaats van dit weg te wimpelen als een job voor macho’s.

Full text:
File Size Type Checksum  
Dingenen.pdf 8 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 3890 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Dingenen, Y. (2019). Hoe kan reclame het imago van de politie verbeteren en zo het juiste talent aantrekken?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2eaec7301e3.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer