About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

De digitalisering van de leerlijnen van dans. Het dans E-book – Breakdance editie

2019
De Wolf, Yanik
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Ritmiek in LO-lessen wordt vaak opzijgeschoven, met de dansstijl Breakdance kunnen leerkrachten hun leerlingen meer prikkelen om te dansen om dat het een acrobatische vorm is van dans. Breakdance is zeer uitdagend en kan veel voldoening geven wanneer iets lukt. Voor mijn onderzoek heb ik een E-book uitgewerkt rond breakdance.

Ik heb onderzoek gedaan naar de meerwaarde van een E-book rond breakdance buiten school. Er is immers veel vraag naar lesgevers binnen dit domein. Het E-book zou een potentieel leermiddel kunnen zijn voor dansers en coaches die op hun eigen willen trainen/lesgeven. Ik zelf heb veel ervaring met lesgeven in de dansstijl breakdance waardoor ik de meerwaarde ervan direct heb kunnen onderzoeken. Natuurlijk heb ik mijn product ook getest met een groep dansers in samenwerking met Villa Basta te Hasselt.

Het doelpubliek is in eerste instantie de leerlingen die buitenschool dansen. Het E-book is een digitale tool die leerling gestuurd of om de danscoach bij te scholen kan gebruikt worden.
Het E-book bevat de 4 basisfundamenten van breakdance, bestaand uit;
- Toprocks (Rechtstaande danspassen);
- Footworks (Grondwerk);
- Freezes (Houding of pose);
- Powermoves (Draai/sprong bewegingen in bepaalde freeze).
Er is ook een groot potentieel om het boek uit te breiden of er een reeks van te maken zodat ook dansstijlen erin verwerkt kunnen worden.

Full text:
File Size Type Checksum  
YanikDeWolf_Bachelorproef_Digitalisering-van-de-leerlijnen-van-dans-pdf.pdf 6 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 3986 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

De Wolf, Y. (2019). De digitalisering van de leerlijnen van dans. Het dans E-book – Breakdance editie. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd3194f016cd32e5e4506ae.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer