About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Virtual Reality in de lessen aardrijkskunde: hoe kan het leerlingen helpen?
Author :
Vermeulen, Chiel
Abstract : Voor mijn bachelorproef heb ik onderzoek gedaan naar het gebruik van Virtual Reality (afgekort als VR) tijdens de lessen aardrijkskunde. Bij VR wordt een virtuele omgeving gesimuleerd. Bij mijn onderzoek gebeurde dit door middel van een gsm in een VR-bril. Doorheen mijn stages heb ik verschillende keren gebruik gemaakt van VR tijdens de lessen aardrijkskunde. Voor leerlingen was dit steeds iets nieuws om te doen tijdens de schooluren en de reacties van hen waren dan ook heel positief. Door VR te gebruiken waren de leerlingen gemotiveerder tijdens de lessen, ze werkten goed mee omdat ze wisten dat ze de kans kregen om de oefeningen met de VR-bril te maken. Het is niet altijd even makkelijk om VR te integreren tijdens de lessen. Er moet op voorhand goed nagedacht worden over de manier waarop VR gebruikt wordt. Omdat er in de klassen vaak een groter aantal leerlingen zitten, heb ik VR vaak toegepast in de vorm van een hoekenwerk, groepswerk of duowerk. Na mijn onderzoek ben ik er van overtuigd dat VR een handig hulpmiddel kan zijn tijdens de lessen aardrijkskunde, mits het op een correcte en efficiŽnte manier gebruikt wordt!
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2019
Full text :
File Size Type Checksum  
Bachelorproef_VermeulenChiel__VR_in_de_lessen_aardrijkskunde_definitief.pdf 1 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Bachelorproef
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline : Aardrijkskunde - Geschiedenis
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 27/08/2019 15:09
Last modified : 30/10/2019 0:21
Collections :
Secundair onderwijs
2019
11601199
Views : 297
Downloads : 319
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer