About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,242 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

PAV- next level. De 21 ste -eeuwse vaardigheden binnen PAV : evalueren op doelen in plaats van punten

2019
Bulthé, Britt
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Binnen de bachelorproef wordt er op zoek gegaan waarom we puntloos zouden kunnen evalueren. Het gebruik van punten wordt vervangen door het beoordelen van doelen die al dan niet worden bereikt. Het theoretische gedeelte deed ik aan de hand van een literatuurstudie. Mijn informatie vond ik vooral in de literatuur van evalueren. Het praktijkonderzoek bestond uit verschillende delen en onderzoeken onder meer: hoe verloopt het evalueren binnen het GO!, het observeren van en naar sleutelcompetenties en vervolgens een navorming en gesprek op de Spectrumschool te Antwerpen. Daarnaast ging ik op onderzoek hoe we een evaluatie opmaken voor een nieuwe leerling, ik maakte een goed evaluatiecriteria met daarin de verschillen en het besluit ervan. Eveneens maakte ik een woordrapport aan de hand van vooropgestelde evaluatiecriteria. Vervolgens heb ik een onderzoek gedaan naar het al dan niet bereiken van de doelen door gebruik te maken van een doelenrapport. Tot slot deed ik een bevraging via een enquête bij de ouders, leerkrachten en leerlingen wat zij over punten en doelen vonden.

Full text:
File Size Type Checksum  
Bulthe_Britt-De_21ste_Eeuw__.pdf 2 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 187 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Bulthé, B. (2019). PAV- next level. De 21 ste -eeuwse vaardigheden binnen PAV : evalueren op doelen in plaats van punten . Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd3194f016cd33d81280ec3.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer