About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,233 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Diaweet. Zelfmanagement stimuleren bij schoolkinderen met diabetes

2019
Ruelens, Jona
Master of Arts in de beeldende kunsten

Abstract :
Diabetes type 1 is n van de meest voorkomende chronische ziektes onder kinderen, dewelke zoveel meer omvat dan gewoon minder snoep eten. Het benvloedt hun dagelijks leven door onder andere de meerdaagse suikermetingen en nodige aandacht rond voeding. Momenteel nemen veel ouders deze last op zich, toch is het noodzakelijk om deze schoolkinderen zelfmanagement bij te brengen rond hun diabetes zodat ze niet worden beperkt in hun ontwikkeling van hun zelfbeeld en zelfredzaamheid. De conceptuele app Diaweet en bijhorende glucosetracker heeft als doel om deze kinderen op een speelse manier visueel informatie bij te brengen rond hun diabetes. Naast deze informatie worden via de tracker de suikerwaardes ook opgemeten en gedeeld met de ouders. Wanneer de glucosetracker een zorgwekkende suikerwaarde meet, zullen de ouders ook meteen worden verwittigd door het ingebouwde meldingssysteem. Deze biedt de ouders de mogelijkheid om hun kind met een gerust hart te kunnen achterlaten op school of bij vriendjes.

Full text:
File Size Type Checksum  
Ruelens.pdf 4 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 69 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Ruelens, J. (2019). Diaweet. Zelfmanagement stimuleren bij schoolkinderen met diabetes. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216f8eb0df016f8eb552ff000e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer