About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Nederlands vangnet voor anderstalige leerlingen. Hoe kan een leerkracht in de eerste graad ondersteuning bieden aan leerlingen die moeilijkheden hebben met de Nederlandse taal?

2020
Heleven, Yara
Educatieve bachelor secundair onderwijs

Abstract :
Creatief inspelen op verschillen tussen leerlingen op gebied van taal? Dat is mogelijk binnen mijn bachelorproef. Leerlingen met een andere thuistaal dan het Nederlands kunnen specifieke taalondersteuning krijgen met voldoende variatie, zonder dat het lesgeven aangetast wordt. Rekening houdend met het taalverwervingsproces en het talenbeleid van een school, kan een leerkracht op korte tijd veel resultaat boeken bij anderstalige leerlingen. Maak het verschil aan de hand van mijn vangnet.

Trefwoorden: taalverwerving, anderstaligheid, taalondersteuning, taalontwikkelend lesgeven, talenbeleid


Full text:
File Size Type Checksum  
HelevenYara.pdf 14 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 119 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Heleven, Y. (2020). Nederlands vangnet voor anderstalige leerlingen. Hoe kan een leerkracht in de eerste graad ondersteuning bieden aan leerlingen die moeilijkheden hebben met de Nederlandse taal?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154c9a1180ee8.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer