|
2 | Op weg naar een veiligere zorg door het gebruik van Early Warning Score |
3 | Wegwijs in de wereld van dementie |
6 | Herhaald Sprint Vermogen. Effectiviteit van een 7-weken trainingsprogramma voor 18-21 jarige elite voetballers |
9 | Werken met ouderen, een uitdaging? |
11 | Multimove in de praktijk: een gevarieerd bewegingsaanbod voor jonge kinderen |
12 | Jongeren en musea |
15 | Tevredenheidsbevraginig consultfunctie Crisispunt Limburg-18 |
16 | Leefbaar wonen. Op welke manier kan het advies-dienstverlenend ADL-lokaal worden ingezet voor studenten ergotherapie van het tweede en derde opleidingstraject en thuiszorgactoren? |
17 | Decreet Integrale Jeugdhulp. Samenwerken met jeugdhulpverlening en politie omtrent verontrustende opvoedingssituaties |
19 | Uitscheiding bij ouderen in WZC Zonnestraal - Praktijkrichtlijnen voor zorgmedewerkers |
20 | Kop(a) op en IN-Zetten voor Nederlands! Vzw Kopa Limburg |
23 | Grafische technieken: eenvoudige druktechnieken in de lessen plastische opvoeding |
24 | Het opleidingsplan van lijn 43, 'RoadRunner' |
25 | Zoveel mogelijk gewoon en zo weinig mogelijk uitzonderlijk. Onderzoek naar de stand van zaken in de persoonsvolgende financiering en de vermaatschappelijking van de zorg |
26 | HET M-DECREET. Zijn het PCLB Limburg en de leerkrachten van de Gemeentelijke Basisschool Diepenbeek klaar voor het nieuwe M-decreet? |
27 | Alleen ga je sneller, samen kom je verder... Ouderparticipatie in De Wiekslag |
30 | Uitvoeren van risicoanalyse en in dienst stellen van productielijn bij MAPO Belgium |
31 | De inzetbaarheid van jongere en oudere werkzoekenden verhogen op de arbeidsmarkt door het toepassen van een innovatief project. Netwerk en talenten |
32 | Is er nood aan een brug tussen detentie en de vrijheid? |
35 | Uitvoeren risicoanalyse op elektrische installatie bij Mecam |
36 | Samenwerking tussen zorg- en hulpverleners en mantelzorgers binnen het zorgpad dementie |
37 | Telefonische feedback van patiënten na een herstel van een anale ingreep, een arthroscopie van de schouder en een liesbreukoperatie uitgevoerd in het chirurgisch daghospitaal van het Jessa Ziekenhuis, Campus Salvator |
38 | De leerwerkplaats: een grensverleggende en vernieuwende aanpak voor de toekomstige verpleegkundige. OIF Interdisciplinaire leerwerkplaatsen |
39 | Competentiemanagement: The skills matrix |
42 | Van spoed naar OK, de verpleegkundige begeleiding van kinderen. Communicatieve voorbereiding van kinderen van 2 tot 12 jaar |
43 | Tijd heelt alle wonden, zeggen ze |
44 | STICORDI-maatregelen in het gewoon secundair onderwijs |
45 | Poëzie in het b.s.o. |
47 | Doelgericht screenen van arbeidsvaardigheden binnen Bewel |
49 | De herstelvisie door de bril van de cliënt |
51 | Creatieve themalessen in de lichamelijke opvoeding voor het lager onderwijs |
53 | Thuis in een nieuw huis. Onderzoek naar de huiselijkheid van woonzorgcentrum De Berk in Meerhout |
54 | Kennisretentie bij de personeelsdienst stad en OCMW Genk |
55 | Yes we can! Een draaiboek voor de toepassing van een sociale tewerkstelling artikel 60§7 in het OCMW van Dilsen-Stokkem |
62 | Talentenjacht in het deeltijds beroepssecundair onderwijs. Verhogen van motivatie |
63 | Kinderarmoede bij allochtonen |
64 | Welbevinden van ouderen in het rust- en verzorgingscentrum: een veralgemening of de werkelijkheid?’ |
67 | Zelf kiezen maar niet in je eentje! De start van empowerment in het hulpverleningsgesprek |
71 | Empowerment binnen WZC Triamant: hoe de inspraak van de bewoners vergroten? |
73 | KUNST(en) POEZIE. Een handleiding om poëzie te integreren in het KSO |
76 | De tools van EVA |
78 | Dementie en probleemgedrag (BPSD). Een warme zorg vs. een farmacologisch beleid! |
79 | Politiezone HANO en het CLB in hun gemeenschappelijke strijd tegen spijbelproblematiek |
87 | Het optimaliseren van de communicatie en samenwerking tussen SVK Houtvast en haar huurders aan de hand van een brochure |
89 | Een kiemende bloem: het Huis van het Kind Zuid-Limburg |
92 | Optimaliseren van de communicatie tussen het DVC “De Schans†en de intra-, extra- en transmurale diensten, om een optimale zorg te garanderen die overeenstemt met de noden en de behoeften van de zorgvragers |
97 | RTH: een blik op de toekomst. De vergelijking van Vzw Intesa, Open Thuis en Tevona met oog op de toepassingvan Rechtstreeks Toegankelijke Hulpverlening |
98 | Allochtone jongeren en sport: onderzoek naar de sportparticipatie van allochtone jongeren |
99 | Methodiek voor het aanpakken van cyberpesten bij BuSO leerlingen van OV2 (16-24jaar) |
102 | Psychosociale ondersteuning en faciliteiten voor studenten met een eetstoornis in het hoger onderwijs |
103 | Analyse en verbetering binnenklimaat Hogeschool PXL-Tech in Diepenbeek |
112 | Employer Branding en HR-marketing bij Kumpen |
114 | 'Onze bewoner is ook mijn bewoner'. Via het oprichten van een multidisciplinaire werkgroep 'voeding' het principe van bottum-up denken introduceren in het woonzorgcentrum Kimpenhof |
115 | De impact van het onthaal op nieuwe medewerkers |
118 | Zorg goed voor jezelf. Onderzoek naar (over)belastende factoren in contact met de cliënten bij verzorgenden van Thuiszorg Herk-de-Stad en Tessenderlo |
120 | Het morele klimaat van het Vrij Internaat Midden-Limburg |
125 | Cao 104 en de oudere werknemer binnen ACV Limburg |
127 | De deontologische code voor de ergotherapeut. Een deelonderzoek naar kennis in het werkveld en de opleiding |
129 | Frictiemeting baansmering van glideliners bij AB-Inbev |
131 | A broken wall. Alternative title: the deaf and dump sheep |
133 | De hybride tabletgame |
141 | Zonder papier op een digitale manier. De implementatie en optimalisatie van digitale registratie in WZC Parel der Kempen |
143 | Student zijn, de beste tijd van je leven? Welzijn van internationale studenten aan Universiteit Hasselt |
146 | Hoe verloopt de informatie-uitwisseling tussen politiediensten en de verschillende organisaties binnen brede instap sinds de invoering van het nieuwe decreet Integrale Jeugdhulp? |
147 | De leraar lichamelijke opvoeding als promotor van een gezonde en fitte levensstijl |
148 | Educatief belevingspakket voor de 1ste graad lager onderwijs, in het kader van de abdij van Herkenrode |
149 | Motivatie voor participatie. Participerende observatie van jongeren met betrekking tot een activiteit |
152 | Les cours de FLE pour jeunes atteints du syndrome autistique |
157 | De hulpverleningsrelatie door de ogen van de cliënt. Een onderzoek voor team financiële hulpverlening van het OCMW van Genk |
160 | Risicoanalyse psychosociaal welzijn in een woonzorgcentrum: van resultaat naar actie. Een functie- en competentieprofiel zorgkundige vertaald in PREZO |
161 | Sport en kansarmoede. Sport en kansarmoede in Zwartberg |
164 | Ontwerpen van ventilatiesystemen |
165 | LOTO-procedure opstellen bij LUC NV |
166 | Meten is weten? Optimale bestaffing versus fluctuerende complexiteit van zorg binnen een bevallingskwartier |
172 | Nederlandstalige films. Handleiding en werkbundel 2de graad BSO |
173 | De beroepsinschakelingstijd en de daarop volgende inschakelingsuitkering |
174 | Kan de literatuur de praktijk revalideren? |
176 | Arbeidsvaardigheden binnen het BuSO KIDS in kaart. Een kwalitatief verkennend onderzoek |
177 | Ik blijf thuis! Onderzoek naar de tevredenheid over de kwaliteit van de dienst gezinszorg |
178 | Onderzoek en aanpak van studievaardigheden bij leerlingen 2de & 3de graad door het ontwerp van een boekje met studietips |
179 | Uitbreiding robotcel PXL-Tech |
180 | Een zorgbeleid op maat voor leerlingen van 15 tot 21 jaar met dyslexie |
184 | Wat is het verband tussen de socio-culturele context en eenzaamheid bij Poolse vrouwen in Zuid-Limburg? |
186 | Spring Dance Event 2015 |
200 | 'Wat is de relevantie van, of noodzakelijkheid aan exotisme en escapisme in de kunst, binnen de huidige tijdsgeest en de context van mijn werk?' |
206 | Motivatie bij operatoren: een praktische expeditie |
209 | Ontslaggericht werken. Een weg naar een beter ontslagproces op de dienst Algemeen Inwendige (4A) van het Regionaal ziekenhuis Heilig Hart Leuven |
210 | Intensieve zorgen van het ZOL: ben ik tevreden? Tevredenheidsonderzoek bij patiënten en hun familieleden: een nulmeting |
215 | Elke familie heeft zijn verhaal. Over familieparticipatie in de behandeling van ouderen met een depressie |
220 | Taalgebruik van niet-taalleerkrachten in de klas |
231 | Oil analysis as tool for predictive maintenance for cryogenic compressors at CERN |
234 | Ontwerpen van automatische pons- en knipmachine |
238 | De geschiedenis van Herkenrode herbeleven |
243 | Onderzoek naar de invloed van fysieke training en grappling bij de politie |
247 | Van meetinstrument naar tevredenheid: een voorstudie op de revalidatieafdeling van het Sint-Trudo Ziekenhuis |
250 | BlueAssist: dare to connect. De bekendmaking en inbedding in dagcentra en BuSO-scholen voor personen met een verstandelijke beperking in Limburg. Het effect op de kwaliteit van leven en de beleving bij jongeren met een verstandelijke beperking. |
251 | Worstelen met woorden. Sherborne bewegingspedagogiek bij ontwikkelingsstotteren |
253 | Vernieuwende lessenreeks fitness op school. "Live young get fit" |
260 | De rol van een thuisverpleegkundige binnen zelfmanagementondersteuning bij patiënten met een chronische aandoening |
263 | Spelbegeleiding UZ Leuven: van SWOT tot hernieuwde visie. Een praktische toets vanuit de theorie van Kotter |
264 | Hendrik VIII & het anglicanisme. Macht, overtuiging of lust? |
266 | Ethische aspecten omtrent de maaltijdzorg. Theoretische en praktische aanbevelingen op een afdeling acute geriatrie |
274 | De waarde van een observatie om de ontwikkelingskansen van kinderen in kansarme gezinnen weer te geven. Een etnografisch onderzoek naar de kwaliteit van een observatie in Ethiopië en Vlaanderen |
278 | JIP (jongeren informatie punt) zoekt jongeren in problemen |
280 | Activerend werken met een smartboard. Bordlessen voor de 2de graad handel |
282 | Discovering Down Under |
287 | Al spelenderwijs, wiskundewijs. Wiskunde anders aangepakt |
288 | Geschiedenislessen op de tablet |
292 | De impact van de zorgregie |
296 | Energie-efficiëntie en bedrijfszekerheid van HVAC-borden binnen industriële installaties verbeteren |
314 | Tablio binnen het vak economie |
326 | Niet panikeren, assisteren bij een laparoscopie kan je leren |
347 | De huid van het licht. Een fenomenologische benadering |
352 | Vroeg op weg naar de VDAB. De hulpfactor met drempelgevaar in de zoektocht naar werkgelegenheid |
366 | Kom onder je kerktoren uit |
382 | Samenwerking onder de loep: OCMW Sint-Truiden en Sint-Vincentius |
386 | Amai, mijn (h)oren !? |
387 | Sustainable energy reduction, production and management at PXL-Tech with a photovoltaic installation |
394 | E-Hockey evenement |
396 | Als zorg een zorg wordt. Behoeftenonderzoek van personen met dementie, hun mantelzorgers en professionele verzorgers in de thuiszorg |
399 | Het nemen van een bad, als dienstverlening van lokaal dienstencentrum " 't Klavertje" |
403 | Het nieuwe M-decreet komt er aan, welke succesfactoren rond het ‘Handelingsgericht Werken’ zijn er in de Provinciale Secundaire School Diepenbeek al aanwezig? |
405 | Sustainable energy reduction, production and management at PXL-Tech |
409 | Werk(vormen) voor leraren? Tijdens de lessen economie |
411 | Krachten en drempels die deelnemers ervaren door de workshops van Artability in Thessaloniki (Griekenland) |
418 | Inbreng en participatie van kinderen jonger dan twaalf jaar in de jeugdhulpverlening |
427 | Teqball. Initiatielessen Teqball |
430 | De invloed van ouders op de ontwikkelingskansen van kansarme kinderen. Een kwalitatief onderzoek naar de sociaal-emotionele ontwikkelingskansen van kinderen in India, Jaipur tussen 6 en 12 jaar. Een kwalitatief en etnografisch onderzoek |
438 | Automatisatie van o-ring montage op pulsatiebox - controle |
445 | Wat is de rol van de vroedvrouw binnen de verloskundige telemonitoring? |
450 | "Cave X". Het spel met de waarheid |
482 | Podcasten in PAV. Een interessant alternatief voor de klassieke spreekbeurt? |
484 | Voorwaarden voor een hulpmiddelendatabank |
485 | Fysieke vereisten bij het spelen van kleine wedstrijdvormen bij 17 tot 21-jarige elite voetballers |
494 | Een verwoording van de chaos - Een vertoning |
498 | Grenzen in spatiale ruimtes |
503 | Fysieke fitheid van de leerkrachten lichamelijke opvoeding |
506 | Edelplast: van kabels tot sieraden |
528 | Singulariteit. Het singuliere moment verbeelden |
532 | Beeldvorming van voetbal in de kunst |
534 | Auto-matisch. Hoe probeert vzw IN-Z Oost vervoersarmoede bij hun werknemers om te buigen tot een opportuniteit? |
536 | Bodyfittings. Een samenwerking tussen interieur & exterieur van het menselijk lichaam |
542 | Een "gevormd" mens is er twee waard. Praktijkstudie in het kader van de sessies "Slim Beheer" gegeven door vzw Basiseducatie i.s.m. het OCMW van Dilsen-Stokkem |
560 | Modern literature integrated in the English classroom |
564 | Hoe kiezen leerlingen en hun ouders een secundaire school. Kwantitatief onderzoek naar het rendement van opendeurdagen |
590 | Articulations of intangible things |
599 | Oxfam wereldwijd. Didactisch materiaal rond Oxfam |
603 | Compass Teachers. Creating compassionate teachers through nonviolent communication |
628 | Zoals in Kuringen was het overal. Het dagelijks oorlogsleven in Kuringen tijdens WO1 |