|
3 | Het optimaal en duurzaam implementeren van de handpop in de kleuterklas |
7 | Actualiteit via sociale media |
15 | Materiaalontwikkeling 7BSO zelfstandig Engels leren |
18 | Zelfsturing. Zelfsturing en ondernemingszin stimuleren in de kleuterklas |
27 | Luisteren naar het werkveld Professionelen in de gezinszorg over de samenwerking met mantelzorgers vanuit een beleidsvisie |
28 | Rustige vastheid. De nieuwe autoriteit als sturend kompas. Een inspirerend beleid met de nieuwe autoriteit volgens Omer op team Jeugd Alexianen Zorgroep Tienen |
63 | Psychosociale risicoanalyse: de rol van de leidinggevende om van resultaten tot actie te komen |
67 | Op pad met het team richting belevingsgerichte zorg. 'Let’s inspire each other and create new things’ |
75 | PREZO Woonzorg: verbetering van kwaliteit in een WZC. Op weg naar een kwaliteitsvol (in)continentiebeleid |
77 | Taalontwikkelend lesgeven: een gids met praktische richtlijnen |
83 | Eenzaamheid bij ouderen binnen het woonzorgcentrum Prinsenpark. Welke factoren beïnvloeden eenzaamheid? |
84 | Vroegtijdige Zorgplanning in Woonzorgcentra. Kwaliteitszorg en multidisciplinair overleg |
97 | Tablets in een mini-onderneming |
105 | De meerwaarde van het werken zonder thema met betrekking tot het welbevinden van de leerkracht én kinderen |
107 | De bereikbaarheid en noden van hoogsensitieve leerlingen in het secundair onderwijs |
111 | Co-teaching als vorm van differentiatie binnen de lessen PAV |
123 | Op welke manier kan de klasleerkracht de natuur betrekken in niet natuur-gerelateerde thema's? |
137 | Onderzoek naar het effect van verschillende trainingsinterventies in functie van fysieke en technische parameters in voetbal |
145 | Hoe kunnen we jongeren in STEMming brengen? |
147 | Mijn naam is maar een woord, mijn leven een verhaal… Onderzoek naar de meerwaarde van het werken met een levensboek in dagverzorgingscentrum De mantel |
150 | Onthaal van nieuwe bedienden binnen Kumpen NV |
155 | Coaching van diverse teams bij de implementatie van het nieuwe protocol valpreventie |
161 | Een groot huis. Een gezellige thuis? Belang van behoud van het bestaande sociale netwerk van ouderen na de verhuis van de eigen woning naar een woonzorgcentrum |
175 | Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas? |
183 | Nieuwe verpleegkundigen in het Ziekenhuis Oost-Limburg op de afdeling hartbewaking laten groeien om hoog kwalitatieve zorg te kunnen bieden doen we samen als team met een specifiek competentieprofiel als leidraad |
185 | Welke rekruteringskanalen schakelen laatstejaarsstudenten van de hogeschool PXL in bij hun zoektocht naar hun eerste job en wat trekt hen aan qua job voorkeuren? |
195 | Talensensibilisering in de kleuterklas |
211 | Implementeren van een zorgpad: de 10 geboden voor een leidinggevende |
213 | Het trainen van fysieke componenten bij tennissers van 11 tot en met 14 jaar |
215 | De introductie van tools en handvaten vanuit Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet in het dagcentrum van Daidalos vzw |
220 | Zorgaanbod onder de loep: een verkennend onderzoek naar de wensen en invulling van het zorgaanbod van bewoners in een WZC |
224 | Slaapstoornissen, van op afstand bekeken |
226 | Optimalisatie en validatie van detectiemethoden ter opsporing van parasieten en bacteriën in feces |
230 | Bewindvoering. Het nieuwe bewind in de praktijk |
233 | Optimalisatie LAMP-protocol voor detectie van bacterievuur |
234 | Kwaliteit van de arbeid |
241 | Een dialysebehandeling, wat doet dit met je leven? Wat is de impact van een centrumdialysebehandeling op het sociaal leven van een dialysepatiënt? |
244 | Zelfstandig project. Het kind achter het label |
248 | Buurtsport Athletics. Sport voor kansarmen |
251 | Tablets in de lessen biologie. Hoe kan de tablet een meerwaarde zijn voor leerlingen in de tweede graad secundair onderwijs voor de lessen biologie? |
252 | Praatjes maken en (be)leven. Hoe kunnen prentenboeken van Clavis, verhaal en illustraties met 'magie' als thema, een uitgangspunt en inspiratiebron zijn tot muzische beeldende activiteiten met als doel aan taalstimulering te werken? |
255 | Motivatie voor wiskunde zoek, hoezo?! Functionele wiskunde voor alle richtingen in het secundair onderwijs |
258 | Bewegen met iPads in de lessen LO in de derde kleuterklas |
259 | In één oogopslag: efficiënt geïnformeerd door het digitaal verpleegproces binnen het Wit-Gele Kruis Gingelom |
260 | Zo gewoon mogelijk buitengewoon! Het perspectief op inclusief onderwijs van de leerkrachten en de zorgcoördinatoren van het lager onderwijs in het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap te Genk |
261 | Onlinehulpverlening door de ogen van de hulpverlener Wat zijn de drempels van onlinehulpverlening binnen CAW Oost-Brabant? |
265 | De patiënt als partner |
266 | "Help, ik versta mijn klasgenootjes niet!" Onderzoek naar de meerwaarde van een afgescheiden Xhosa klas |
268 | De juiste dingen doen en de dingen juist doen: het verpleegkundig team inzetten op de groei en ontwikkeling van competenties |
271 | Een sociale dienst bij de lokale politie De beleving van de politieambtenaren in de lokale politiezone HANO |
283 | Hoe kan ik als stagiair samen met de kleuters het natuurlijk leren stimuleren bij het inrichten van de buitenruimte? |
289 | Poetry in the EFL classroom. Why and how integrate poetry in the EFL classroom? |
292 | Toetanchamon en zijn mysteries |
295 | Onlinehulpverlening geïntegreerd in de geestelijke gezondheidszorg. De ervaringen van hulpverleners en cliënten met 'Emma Listens’ |
297 | Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid? |
299 | De gepaste zorg voor zorgleerlingen in het secundair onderwijs. Een studie naar de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met ontwikkelingsstoornissen en de STICORDI@maatregelen die daaraan tegemoetkomen |
302 | De Varjaagse Route. Vikingen als lijfwacht van de Byzantijnse keizer |
312 | Wat is mijn rol als leidinggevende bij het maken van een infobrochure |
313 | Minderjarigen in een verontrustende opvoedingssituatie. De invloed van een verontrustende opvoedingssituatie op jeugddelinquentie |
315 | Is economie voor iedereen? |
318 | Waterpolo in het onderwijs. Handleiding voor leraren lichamelijke opvoeding |
320 | Onthaal- en inscholingstraject voor nieuwe leidinggevenden binnen het Wit-Gele Kruis Limburg |
321 | Op weg naar accreditering: de toegevoegde waarde van een medical management assistant |
332 | Genexpressiestudie met behulp van lasermicrodissectie op segmenten van de galwegen van muismodellen met primaire biliaire cirrose |
333 | Huiswerk(begeleiding). De visie van (maatschappelijk kwetsbare) ouders. Drempelverlaging van de huiswerkbegeleiding |
334 | Hoe kan ik ICT-vaardigheden aanleren op een creatieve manier? |
337 | Jongeren en seks vandaag. Hoe kan het onderwijs hierop inspelen? |
338 | Interdisciplinair samenwerken aan ontwikkelingskansen voor kleuters in Jimma. Guidelines to stimulate the use of language. |
342 | Een nieuwe kans. Het implementeren van een time-outfase binnen vzw Basis-Beschut Wonen |
348 | Een gekleurde visie op zelfstandig wonen. Een tevredenheidsonderzoek bij de bewoners |
356 | NIAZ: borging en/of groei naar kwaliteit. Samen op weg met de dienst Intensieve Therapie Eenheid |
359 | Afhankelijkheid bij ouderen: Van visie tot implementatie |
362 | Hoe sociaal is sociale economie? Een onderzoek naar de werkbeleving van personen met een beperking |
364 | De dienst tijdbesteding als bemiddelaar binnen het secundair onderwijs |
368 | Naar het Gallo-Romeins Museum |
374 | Bewonersparticipatie Een onderzoek naar de leefbaarheid binnen de Zonnestraat |
381 | Op zoek naar een middel. Motivatiebevordering en zelfreflectie bij middelengebruik bij jongeren van CAW De Tunnel |
382 | Werken met psychiatrische patiënten: een probleem? Een kwalitatief onderzoek naar de obstakels die medewerkers ervaren in de omgang met psychiatrische patiënten binnen de thuisdiensten van het OCMW te Sint-Truiden |
383 | Kan een app een meerwaarde aan een excursie bieden? En welke stappen doorloop je om zo een app te maken? |
391 | Mijn veiligheid. Hoe kan het opvangcentrum Fedasil Sint-Truiden beter tegemoet komen aan de noden inzake het creëren van een veiliger klimaat voor volwassen alleenstaande vrouwen? |
397 | Jongeren bewegen naar werk Factoren die jongeren motiveren of demotiveren in hun stappen naar het verwerven van hun inkomen en zelfstandigheid |
403 | Je kan pas iemand aansteken, als je zelf brandt Impact van een veranderende maatschappij op de werking van een sociale dienst |
406 | Werken in trajecten Een vergelijking tussen OCMW’s in het kader van het veranderingstraject HOGEVIJF, OCMW Hasselt |
407 | De rol van leerkracht in het promoten van een gezonde levensstijl bij kleuters |
409 | Kan het rendement verbeterd worden door middel van een kwaliteitssysteem? |
413 | Taaldiversiteit binnen de voorschoolse werking van IN-Zetje. Meertalige kinderen: een lust of een last? |
418 | De dingen: tussen wennen en verwennen |
419 | Rol van een ABC-transporter in de zinkresistentie van Cupriavidus metallidurans |
425 | Leesplezier in PAV stimuleren vanuit het vak 'hout' |
428 | In - Between. Insights through the inside |
429 | Buiten spelen. Welke stappen zijn noodzakelijk voor het opstarten van een langdurige, succesvolle buurtsportwerking? |
430 | Enhance the use of the target language in English classes. IT website of activities according to the Flemish curriculum |
431 | La contrainte comme liberté |
434 | Onderzoek naar het oprichten van een Fair Tradebelevingscentrum te Hasselt |
437 | Op welke manier kan SVK Houtvast eigenaar-verhuurders informeren over hun onderhoud- en herstellingsplichten? |
438 | L’interculturel en classe de FLE par le biais du monde arabe |
439 | Evaluatie van de waterefficiëntie van MUSA variëteiten bij droogte in een labomodel |
444 | Tevredenheidsmeting bij de familieleden van de gebruikers van Wiric. Communicatieproces binnen Wiric vzw onder de loep |
450 | Over de beroepsgrenzen heen Onderzoek naar de bevindingen van studenten en werkbegeleiders tijdens de interdisciplinaire leerwerkplaats Patchwork in het Sint-Franciskus Ziekenhuis Heusden |
455 | MEINE KLEINE WELT: informatiefenomenen over de publieke ruimte |
457 | Een studie naar de werkbare technieken om het welzijn van kinderen van gescheiden ouders te verhogen |
471 | ABJECT. Taxidermie als artistiek proces |
474 | Degelijke begeleiding een nood of een voorrecht in de townships van Zuid- Afrika? Onderzoek naar het welzijn van de kinderen op socio-emotioneel niveau en in welke mate de scholen in Wittedrift hierin tegemoet komen |
478 | Interdisciplinair samenwerken aan arbeidskansen van straatkinderen in Jimma Ethiopië. Oprichten van een woodwork shop en een hairdressing shop |
490 | CIRCUIT MARBELLES. De knikkerbaan als mentale rollercoaster |
495 | 'Van advertentie tot excellentie’. Een aanpassing van het wervings- en selectiebeleid binnen het woonzorgcentrum Cecilia |
500 | The lights are on, but no one’s home |
524 | De integratie van de internationale studenten aan de UHasselt |
526 | Klankbordgroep ouderen binnen de BaNaBa-opleiding Interdisciplinaire Ouderenzorg: voor en door ouderen |
545 | Optimazation of a genotyping protocol for Pink1 Knockout mice and cre mice |
546 | In planta screening for the positive growth effect of inoculated DDE degrading endophytic bacteria in Cucurbita pepo |
555 | Het stolsel van de moderniteit |
562 | Inspirende mensen. Visueel beperkten betrekken in de reclame |
569 | Wikipedia verbeterdt. Het belang van een community |
572 | Inertia. Beweging als beoordeling |
574 | Zelfstandig project. To pimp or not to pimp? Hoe kan kosteloos materiaal een uitgangspunt of een inspiratiebron zijn om een onderzoekende houding bij kleuters te stimuleren door procesgericht beeldend aan de slag te gaan? |
582 | Rapleer dzj’oech nog? Hasselts voetbalerfgoed ontsloten |
616 | Leesmotivatie in een vreemde taal. Leerlingen aanzetten tot lezen in een vreemde taal |
628 | Implementatie van de multiparametersonde, stormbox en multisampler bij de VMM in functie van continue monitoring |
643 | Der Antrieb. Een reflectief onderzoek naar de cirkelbeweging in en rond het creatieproces van kunst |