About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,521 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative

Most popular theses: 2016

4 Actualiteit via sociale media
5 Het optimaal en duurzaam implementeren van de handpop in de kleuterklas
12 Zelfsturing. Zelfsturing en ondernemingszin stimuleren in de kleuterklas
28 Materiaalontwikkeling 7BSO zelfstandig Engels leren
33 Rustige vastheid. De nieuwe autoriteit als sturend kompas. Een inspirerend beleid met de nieuwe autoriteit volgens Omer op team Jeugd Alexianen Zorgroep Tienen
50 Luisteren naar het werkveld Professionelen in de gezinszorg over de samenwerking met mantelzorgers vanuit een beleidsvisie
68 PREZO Woonzorg: verbetering van kwaliteit in een WZC. Op weg naar een kwaliteitsvol (in)continentiebeleid
71 Eenzaamheid bij ouderen binnen het woonzorgcentrum Prinsenpark. Welke factoren beïnvloeden eenzaamheid?
74 Op pad met het team richting belevingsgerichte zorg. 'Let’s inspire each other and create new things’
76 Vroegtijdige Zorgplanning in Woonzorgcentra. Kwaliteitszorg en multidisciplinair overleg
80 Psychosociale risicoanalyse: de rol van de leidinggevende om van resultaten tot actie te komen
94 Taalontwikkelend lesgeven: een gids met praktische richtlijnen
95 Op welke manier kan de klasleerkracht de natuur betrekken in niet natuur-gerelateerde thema's?
106 Tablets in een mini-onderneming
110 Een groot huis. Een gezellige thuis? Belang van behoud van het bestaande sociale netwerk van ouderen na de verhuis van de eigen woning naar een woonzorgcentrum
122 De bereikbaarheid en noden van hoogsensitieve leerlingen in het secundair onderwijs
134 Mijn naam is maar een woord, mijn leven een verhaal… Onderzoek naar de meerwaarde van het werken met een levensboek in dagverzorgingscentrum De mantel
135 De meerwaarde van het werken zonder thema met betrekking tot het welbevinden van de leerkracht én kinderen
138 Onderzoek naar het effect van verschillende trainingsinterventies in functie van fysieke en technische parameters in voetbal
140 Co-teaching als vorm van differentiatie binnen de lessen PAV
159 Coaching van diverse teams bij de implementatie van het nieuwe protocol valpreventie
167 De introductie van tools en handvaten vanuit Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet in het dagcentrum van Daidalos vzw
170 Onthaal van nieuwe bedienden binnen Kumpen NV
171 Welke rekruteringskanalen schakelen laatstejaarsstudenten van de hogeschool PXL in bij hun zoektocht naar hun eerste job en wat trekt hen aan qua job voorkeuren?
173 Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas?
199 Talensensibilisering in de kleuterklas
201 Hoe kunnen we jongeren in STEMming brengen?
205 Kwaliteit van de arbeid
207 Het trainen van fysieke componenten bij tennissers van 11 tot en met 14 jaar
210 Bewindvoering. Het nieuwe bewind in de praktijk
214 Optimalisatie en validatie van detectiemethoden ter opsporing van parasieten en bacteriën in feces
219 Implementeren van een zorgpad: de 10 geboden voor een leidinggevende
226 Optimalisatie LAMP-protocol voor detectie van bacterievuur
233 Nieuwe verpleegkundigen in het Ziekenhuis Oost-Limburg op de afdeling hartbewaking laten groeien om hoog kwalitatieve zorg te kunnen bieden doen we samen als team met een specifiek competentieprofiel als leidraad
240 Zorgaanbod onder de loep: een verkennend onderzoek naar de wensen en invulling van het zorgaanbod van bewoners in een WZC
243 Slaapstoornissen, van op afstand bekeken
245 Zo gewoon mogelijk buitengewoon! Het perspectief op inclusief onderwijs van de leerkrachten en de zorgcoördinatoren van het lager onderwijs in het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap te Genk
252 Naar het Gallo-Romeins Museum
254 Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid?
255 Bewegen met iPads in de lessen LO in de derde kleuterklas
257 De juiste dingen doen en de dingen juist doen: het verpleegkundig team inzetten op de groei en ontwikkeling van competenties
269 Op weg naar accreditering: de toegevoegde waarde van een medical management assistant
273 Zelfstandig project. Het kind achter het label
275 Een dialysebehandeling, wat doet dit met je leven? Wat is de impact van een centrumdialysebehandeling op het sociaal leven van een dialysepatiënt?
276 De patiënt als partner
278 Praatjes maken en (be)leven. Hoe kunnen prentenboeken van Clavis, verhaal en illustraties met 'magie' als thema, een uitgangspunt en inspiratiebron zijn tot muzische beeldende activiteiten met als doel aan taalstimulering te werken?
282 "Help, ik versta mijn klasgenootjes niet!" Onderzoek naar de meerwaarde van een afgescheiden Xhosa klas
285 Onlinehulpverlening door de ogen van de hulpverlener Wat zijn de drempels van onlinehulpverlening binnen CAW Oost-Brabant?
293 In één oogopslag: efficiënt geïnformeerd door het digitaal verpleegproces binnen het Wit-Gele Kruis Gingelom
296 Wat is mijn rol als leidinggevende bij het maken van een infobrochure
298 Motivatie voor wiskunde zoek, hoezo?! Functionele wiskunde voor alle richtingen in het secundair onderwijs
308 Minderjarigen in een verontrustende opvoedingssituatie. De invloed van een verontrustende opvoedingssituatie op jeugddelinquentie
314 De Varjaagse Route. Vikingen als lijfwacht van de Byzantijnse keizer
315 Interdisciplinair samenwerken aan ontwikkelingskansen voor kleuters in Jimma. Guidelines to stimulate the use of language.
316 Een sociale dienst bij de lokale politie De beleving van de politieambtenaren in de lokale politiezone HANO
318 Onderzoek naar het oprichten van een Fair Tradebelevingscentrum te Hasselt
325 Genexpressiestudie met behulp van lasermicrodissectie op segmenten van de galwegen van muismodellen met primaire biliaire cirrose
326 Tablets in de lessen biologie. Hoe kan de tablet een meerwaarde zijn voor leerlingen in de tweede graad secundair onderwijs voor de lessen biologie?
327 Jongeren bewegen naar werk Factoren die jongeren motiveren of demotiveren in hun stappen naar het verwerven van hun inkomen en zelfstandigheid
328 Buurtsport Athletics. Sport voor kansarmen
331 Onthaal- en inscholingstraject voor nieuwe leidinggevenden binnen het Wit-Gele Kruis Limburg
334 De gepaste zorg voor zorgleerlingen in het secundair onderwijs. Een studie naar de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met ontwikkelingsstoornissen en de STICORDI@maatregelen die daaraan tegemoetkomen
335 Een studie naar de werkbare technieken om het welzijn van kinderen van gescheiden ouders te verhogen
339 Jongeren en seks vandaag. Hoe kan het onderwijs hierop inspelen?
341 Kan een app een meerwaarde aan een excursie bieden? En welke stappen doorloop je om zo een app te maken?
344 Hoe kan ik als stagiair samen met de kleuters het natuurlijk leren stimuleren bij het inrichten van de buitenruimte?
348 Onlinehulpverlening geïntegreerd in de geestelijke gezondheidszorg. De ervaringen van hulpverleners en cliënten met 'Emma Listens’
351 Op zoek naar een middel. Motivatiebevordering en zelfreflectie bij middelengebruik bij jongeren van CAW De Tunnel
353 Toetanchamon en zijn mysteries
355 Waterpolo in het onderwijs. Handleiding voor leraren lichamelijke opvoeding
358 Een nieuwe kans. Het implementeren van een time-outfase binnen vzw Basis-Beschut Wonen
360 Bewonersparticipatie Een onderzoek naar de leefbaarheid binnen de Zonnestraat
366 NIAZ: borging en/of groei naar kwaliteit. Samen op weg met de dienst Intensieve Therapie Eenheid
367 In - Between. Insights through the inside
373 Is economie voor iedereen?
375 Mijn veiligheid. Hoe kan het opvangcentrum Fedasil Sint-Truiden beter tegemoet komen aan de noden inzake het creëren van een veiliger klimaat voor volwassen alleenstaande vrouwen?
378 Over de beroepsgrenzen heen Onderzoek naar de bevindingen van studenten en werkbegeleiders tijdens de interdisciplinaire leerwerkplaats Patchwork in het Sint-Franciskus Ziekenhuis Heusden
379 Huiswerk(begeleiding). De visie van (maatschappelijk kwetsbare) ouders. Drempelverlaging van de huiswerkbegeleiding
380 Poetry in the EFL classroom. Why and how integrate poetry in the EFL classroom?
381 Hoe sociaal is sociale economie? Een onderzoek naar de werkbeleving van personen met een beperking
386 De dienst tijdbesteding als bemiddelaar binnen het secundair onderwijs
399 Op welke manier kan SVK Houtvast eigenaar-verhuurders informeren over hun onderhoud- en herstellingsplichten?
400 Hoe kan ik ICT-vaardigheden aanleren op een creatieve manier?
401 Een gekleurde visie op zelfstandig wonen. Een tevredenheidsonderzoek bij de bewoners
402 Afhankelijkheid bij ouderen: Van visie tot implementatie
415 De rol van leerkracht in het promoten van een gezonde levensstijl bij kleuters
427 Interdisciplinair samenwerken aan arbeidskansen van straatkinderen in Jimma Ethiopië. Oprichten van een woodwork shop en een hairdressing shop
429 Werken in trajecten Een vergelijking tussen OCMW’s in het kader van het veranderingstraject HOGEVIJF, OCMW Hasselt
430 MEINE KLEINE WELT: informatiefenomenen over de publieke ruimte
434 Rol van een ABC-transporter in de zinkresistentie van Cupriavidus metallidurans
438 Werken met psychiatrische patiënten: een probleem? Een kwalitatief onderzoek naar de obstakels die medewerkers ervaren in de omgang met psychiatrische patiënten binnen de thuisdiensten van het OCMW te Sint-Truiden
457 Kan het rendement verbeterd worden door middel van een kwaliteitssysteem?
460 Taaldiversiteit binnen de voorschoolse werking van IN-Zetje. Meertalige kinderen: een lust of een last?
468 La contrainte comme liberté
470 De dingen: tussen wennen en verwennen
472 Leesplezier in PAV stimuleren vanuit het vak 'hout'
485 Je kan pas iemand aansteken, als je zelf brandt Impact van een veranderende maatschappij op de werking van een sociale dienst
488 De integratie van de internationale studenten aan de UHasselt
493 Tevredenheidsmeting bij de familieleden van de gebruikers van Wiric. Communicatieproces binnen Wiric vzw onder de loep
494 Enhance the use of the target language in English classes. IT website of activities according to the Flemish curriculum
495 The lights are on, but no one’s home
501 Buiten spelen. Welke stappen zijn noodzakelijk voor het opstarten van een langdurige, succesvolle buurtsportwerking?
503 ABJECT. Taxidermie als artistiek proces
505 Evaluatie van de waterefficiëntie van MUSA variëteiten bij droogte in een labomodel
517 L’interculturel en classe de FLE par le biais du monde arabe
523 Degelijke begeleiding een nood of een voorrecht in de townships van Zuid- Afrika? Onderzoek naar het welzijn van de kinderen op socio-emotioneel niveau en in welke mate de scholen in Wittedrift hierin tegemoet komen
545 CIRCUIT MARBELLES. De knikkerbaan als mentale rollercoaster
548 'Van advertentie tot excellentie’. Een aanpassing van het wervings- en selectiebeleid binnen het woonzorgcentrum Cecilia
555 Klankbordgroep ouderen binnen de BaNaBa-opleiding Interdisciplinaire Ouderenzorg: voor en door ouderen
556 Rapleer dzj’oech nog? Hasselts voetbalerfgoed ontsloten
580 Inertia. Beweging als beoordeling
584 Het stolsel van de moderniteit
586 In planta screening for the positive growth effect of inoculated DDE degrading endophytic bacteria in Cucurbita pepo
587 Inspirende mensen. Visueel beperkten betrekken in de reclame
590 Optimazation of a genotyping protocol for Pink1 Knockout mice and cre mice
591 Wikipedia verbeterdt. Het belang van een community
600 Zelfstandig project. To pimp or not to pimp? Hoe kan kosteloos materiaal een uitgangspunt of een inspiratiebron zijn om een onderzoekende houding bij kleuters te stimuleren door procesgericht beeldend aan de slag te gaan?
643 Leesmotivatie in een vreemde taal. Leerlingen aanzetten tot lezen in een vreemde taal
701 Implementatie van de multiparametersonde, stormbox en multisampler bij de VMM in functie van continue monitoring
758 Der Antrieb. Een reflectief onderzoek naar de cirkelbeweging in en rond het creatieproces van kunst



©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer