|
3 | Het optimaal en duurzaam implementeren van de handpop in de kleuterklas |
4 | Actualiteit via sociale media |
9 | Zelfsturing. Zelfsturing en ondernemingszin stimuleren in de kleuterklas |
24 | Materiaalontwikkeling 7BSO zelfstandig Engels leren |
26 | Rustige vastheid. De nieuwe autoriteit als sturend kompas. Een inspirerend beleid met de nieuwe autoriteit volgens Omer op team Jeugd Alexianen Zorgroep Tienen |
44 | Luisteren naar het werkveld Professionelen in de gezinszorg over de samenwerking met mantelzorgers vanuit een beleidsvisie |
64 | PREZO Woonzorg: verbetering van kwaliteit in een WZC. Op weg naar een kwaliteitsvol (in)continentiebeleid |
67 | Op pad met het team richting belevingsgerichte zorg. 'Let’s inspire each other and create new things’ |
74 | Psychosociale risicoanalyse: de rol van de leidinggevende om van resultaten tot actie te komen |
75 | Vroegtijdige Zorgplanning in Woonzorgcentra. Kwaliteitszorg en multidisciplinair overleg |
77 | Eenzaamheid bij ouderen binnen het woonzorgcentrum Prinsenpark. Welke factoren beïnvloeden eenzaamheid? |
85 | Taalontwikkelend lesgeven: een gids met praktische richtlijnen |
92 | Op welke manier kan de klasleerkracht de natuur betrekken in niet natuur-gerelateerde thema's? |
100 | Tablets in een mini-onderneming |
115 | Een groot huis. Een gezellige thuis? Belang van behoud van het bestaande sociale netwerk van ouderen na de verhuis van de eigen woning naar een woonzorgcentrum |
122 | De bereikbaarheid en noden van hoogsensitieve leerlingen in het secundair onderwijs |
129 | Onderzoek naar het effect van verschillende trainingsinterventies in functie van fysieke en technische parameters in voetbal |
130 | Mijn naam is maar een woord, mijn leven een verhaal… Onderzoek naar de meerwaarde van het werken met een levensboek in dagverzorgingscentrum De mantel |
131 | De meerwaarde van het werken zonder thema met betrekking tot het welbevinden van de leerkracht én kinderen |
137 | Co-teaching als vorm van differentiatie binnen de lessen PAV |
154 | Coaching van diverse teams bij de implementatie van het nieuwe protocol valpreventie |
163 | Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas? |
165 | Onthaal van nieuwe bedienden binnen Kumpen NV |
174 | Welke rekruteringskanalen schakelen laatstejaarsstudenten van de hogeschool PXL in bij hun zoektocht naar hun eerste job en wat trekt hen aan qua job voorkeuren? |
177 | De introductie van tools en handvaten vanuit Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet in het dagcentrum van Daidalos vzw |
198 | Hoe kunnen we jongeren in STEMming brengen? |
200 | Het trainen van fysieke componenten bij tennissers van 11 tot en met 14 jaar |
203 | Talensensibilisering in de kleuterklas |
206 | Kwaliteit van de arbeid |
211 | Optimalisatie en validatie van detectiemethoden ter opsporing van parasieten en bacteriën in feces |
212 | Optimalisatie LAMP-protocol voor detectie van bacterievuur |
225 | Nieuwe verpleegkundigen in het Ziekenhuis Oost-Limburg op de afdeling hartbewaking laten groeien om hoog kwalitatieve zorg te kunnen bieden doen we samen als team met een specifiek competentieprofiel als leidraad |
226 | Implementeren van een zorgpad: de 10 geboden voor een leidinggevende |
229 | Bewindvoering. Het nieuwe bewind in de praktijk |
232 | Zorgaanbod onder de loep: een verkennend onderzoek naar de wensen en invulling van het zorgaanbod van bewoners in een WZC |
234 | Naar het Gallo-Romeins Museum |
243 | Zo gewoon mogelijk buitengewoon! Het perspectief op inclusief onderwijs van de leerkrachten en de zorgcoördinatoren van het lager onderwijs in het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap te Genk |
249 | Bewegen met iPads in de lessen LO in de derde kleuterklas |
251 | Slaapstoornissen, van op afstand bekeken |
260 | Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid? |
262 | De juiste dingen doen en de dingen juist doen: het verpleegkundig team inzetten op de groei en ontwikkeling van competenties |
265 | Praatjes maken en (be)leven. Hoe kunnen prentenboeken van Clavis, verhaal en illustraties met 'magie' als thema, een uitgangspunt en inspiratiebron zijn tot muzische beeldende activiteiten met als doel aan taalstimulering te werken? |
267 | Op weg naar accreditering: de toegevoegde waarde van een medical management assistant |
268 | Zelfstandig project. Het kind achter het label |
270 | De patiënt als partner |
284 | Een dialysebehandeling, wat doet dit met je leven? Wat is de impact van een centrumdialysebehandeling op het sociaal leven van een dialysepatiënt? |
287 | In één oogopslag: efficiënt geïnformeerd door het digitaal verpleegproces binnen het Wit-Gele Kruis Gingelom |
299 | Onlinehulpverlening door de ogen van de hulpverlener Wat zijn de drempels van onlinehulpverlening binnen CAW Oost-Brabant? |
300 | Wat is mijn rol als leidinggevende bij het maken van een infobrochure |
302 | Motivatie voor wiskunde zoek, hoezo?! Functionele wiskunde voor alle richtingen in het secundair onderwijs |
303 | "Help, ik versta mijn klasgenootjes niet!" Onderzoek naar de meerwaarde van een afgescheiden Xhosa klas |
304 | Onderzoek naar het oprichten van een Fair Tradebelevingscentrum te Hasselt |
305 | Interdisciplinair samenwerken aan ontwikkelingskansen voor kleuters in Jimma. Guidelines to stimulate the use of language. |
310 | De Varjaagse Route. Vikingen als lijfwacht van de Byzantijnse keizer |
311 | Tablets in de lessen biologie. Hoe kan de tablet een meerwaarde zijn voor leerlingen in de tweede graad secundair onderwijs voor de lessen biologie? |
312 | Buurtsport Athletics. Sport voor kansarmen |
315 | Een sociale dienst bij de lokale politie De beleving van de politieambtenaren in de lokale politiezone HANO |
317 | Genexpressiestudie met behulp van lasermicrodissectie op segmenten van de galwegen van muismodellen met primaire biliaire cirrose |
327 | Minderjarigen in een verontrustende opvoedingssituatie. De invloed van een verontrustende opvoedingssituatie op jeugddelinquentie |
328 | Kan een app een meerwaarde aan een excursie bieden? En welke stappen doorloop je om zo een app te maken? |
333 | Jongeren bewegen naar werk Factoren die jongeren motiveren of demotiveren in hun stappen naar het verwerven van hun inkomen en zelfstandigheid |
335 | Onthaal- en inscholingstraject voor nieuwe leidinggevenden binnen het Wit-Gele Kruis Limburg |
337 | Hoe kan ik als stagiair samen met de kleuters het natuurlijk leren stimuleren bij het inrichten van de buitenruimte? |
338 | Toetanchamon en zijn mysteries |
340 | De gepaste zorg voor zorgleerlingen in het secundair onderwijs. Een studie naar de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met ontwikkelingsstoornissen en de STICORDI@maatregelen die daaraan tegemoetkomen |
341 | Jongeren en seks vandaag. Hoe kan het onderwijs hierop inspelen? |
345 | In - Between. Insights through the inside |
348 | Waterpolo in het onderwijs. Handleiding voor leraren lichamelijke opvoeding |
349 | Onlinehulpverlening geïntegreerd in de geestelijke gezondheidszorg. De ervaringen van hulpverleners en cliënten met 'Emma Listens’ |
353 | Op zoek naar een middel. Motivatiebevordering en zelfreflectie bij middelengebruik bij jongeren van CAW De Tunnel |
357 | Een studie naar de werkbare technieken om het welzijn van kinderen van gescheiden ouders te verhogen |
362 | Is economie voor iedereen? |
364 | Een nieuwe kans. Het implementeren van een time-outfase binnen vzw Basis-Beschut Wonen |
366 | NIAZ: borging en/of groei naar kwaliteit. Samen op weg met de dienst Intensieve Therapie Eenheid |
371 | Bewonersparticipatie Een onderzoek naar de leefbaarheid binnen de Zonnestraat |
373 | Poetry in the EFL classroom. Why and how integrate poetry in the EFL classroom? |
374 | Mijn veiligheid. Hoe kan het opvangcentrum Fedasil Sint-Truiden beter tegemoet komen aan de noden inzake het creëren van een veiliger klimaat voor volwassen alleenstaande vrouwen? |
381 | Over de beroepsgrenzen heen Onderzoek naar de bevindingen van studenten en werkbegeleiders tijdens de interdisciplinaire leerwerkplaats Patchwork in het Sint-Franciskus Ziekenhuis Heusden |
382 | Huiswerk(begeleiding). De visie van (maatschappelijk kwetsbare) ouders. Drempelverlaging van de huiswerkbegeleiding |
392 | Hoe kan ik ICT-vaardigheden aanleren op een creatieve manier? |
396 | Hoe sociaal is sociale economie? Een onderzoek naar de werkbeleving van personen met een beperking |
398 | Op welke manier kan SVK Houtvast eigenaar-verhuurders informeren over hun onderhoud- en herstellingsplichten? |
400 | Een gekleurde visie op zelfstandig wonen. Een tevredenheidsonderzoek bij de bewoners |
405 | Afhankelijkheid bij ouderen: Van visie tot implementatie |
411 | MEINE KLEINE WELT: informatiefenomenen over de publieke ruimte |
412 | De rol van leerkracht in het promoten van een gezonde levensstijl bij kleuters |
420 | Rol van een ABC-transporter in de zinkresistentie van Cupriavidus metallidurans |
428 | De dienst tijdbesteding als bemiddelaar binnen het secundair onderwijs |
437 | Werken met psychiatrische patiënten: een probleem? Een kwalitatief onderzoek naar de obstakels die medewerkers ervaren in de omgang met psychiatrische patiënten binnen de thuisdiensten van het OCMW te Sint-Truiden |
440 | Interdisciplinair samenwerken aan arbeidskansen van straatkinderen in Jimma Ethiopië. Oprichten van een woodwork shop en een hairdressing shop |
443 | Werken in trajecten Een vergelijking tussen OCMW’s in het kader van het veranderingstraject HOGEVIJF, OCMW Hasselt |
445 | Kan het rendement verbeterd worden door middel van een kwaliteitssysteem? |
463 | Taaldiversiteit binnen de voorschoolse werking van IN-Zetje. Meertalige kinderen: een lust of een last? |
465 | La contrainte comme liberté |
472 | Leesplezier in PAV stimuleren vanuit het vak 'hout' |
473 | De dingen: tussen wennen en verwennen |
482 | The lights are on, but no one’s home |
485 | Je kan pas iemand aansteken, als je zelf brandt Impact van een veranderende maatschappij op de werking van een sociale dienst |
495 | Enhance the use of the target language in English classes. IT website of activities according to the Flemish curriculum |
498 | Tevredenheidsmeting bij de familieleden van de gebruikers van Wiric. Communicatieproces binnen Wiric vzw onder de loep |
499 | De integratie van de internationale studenten aan de UHasselt |
500 | Evaluatie van de waterefficiëntie van MUSA variëteiten bij droogte in een labomodel |
501 | Buiten spelen. Welke stappen zijn noodzakelijk voor het opstarten van een langdurige, succesvolle buurtsportwerking? |
505 | ABJECT. Taxidermie als artistiek proces |
516 | L’interculturel en classe de FLE par le biais du monde arabe |
522 | Degelijke begeleiding een nood of een voorrecht in de townships van Zuid- Afrika? Onderzoek naar het welzijn van de kinderen op socio-emotioneel niveau en in welke mate de scholen in Wittedrift hierin tegemoet komen |
537 | CIRCUIT MARBELLES. De knikkerbaan als mentale rollercoaster |
548 | 'Van advertentie tot excellentie’. Een aanpassing van het wervings- en selectiebeleid binnen het woonzorgcentrum Cecilia |
549 | Rapleer dzj’oech nog? Hasselts voetbalerfgoed ontsloten |
556 | Klankbordgroep ouderen binnen de BaNaBa-opleiding Interdisciplinaire Ouderenzorg: voor en door ouderen |
578 | Inertia. Beweging als beoordeling |
582 | Het stolsel van de moderniteit |
583 | In planta screening for the positive growth effect of inoculated DDE degrading endophytic bacteria in Cucurbita pepo |
584 | Inspirende mensen. Visueel beperkten betrekken in de reclame |
588 | Wikipedia verbeterdt. Het belang van een community |
590 | Optimazation of a genotyping protocol for Pink1 Knockout mice and cre mice |
596 | Zelfstandig project. To pimp or not to pimp? Hoe kan kosteloos materiaal een uitgangspunt of een inspiratiebron zijn om een onderzoekende houding bij kleuters te stimuleren door procesgericht beeldend aan de slag te gaan? |
639 | Leesmotivatie in een vreemde taal. Leerlingen aanzetten tot lezen in een vreemde taal |
693 | Implementatie van de multiparametersonde, stormbox en multisampler bij de VMM in functie van continue monitoring |
725 | Der Antrieb. Een reflectief onderzoek naar de cirkelbeweging in en rond het creatieproces van kunst |