About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Van koel naar warm, verder dan de kraan alleen. Hoe reclame jongeren kan aanzetten tot meer doe-het-zelven
dc.creator : Van Roosendael, Stephen
dc.subject :
dc.description.abstract : "Van koel naar warm, verder dan de kraan alleen." refereert naar de oplossing op mijn vraag: -Hoe kan reclame jonge mensen aanzetten tot meer doe-het-zelven? Deze vraag poog ik te beantwoorden met mijn onderzoek. Millennials hebben gaten in hun kennis over doe-het-zelven. De maatschappij hecht minder belang aan handwerk dan vroeger, voornamelijk omdat dit wordt overschaduwt door de alsmaar groeiende aanwezigheid van technologie. Millennials huren meer en het duurt langer voordat ze een eigen woning kopen, wat de mogelijkheid tot doe-het-zelven beperkt. Ze zijn gewend snel antwoorden te vinden op het internet en daarom hebben ze weinig geduld om duidelijke instructies te vinden. Ze geven op en ze halen een klusjesman, of papa erbij. Er is nog geen campagne lopende geweest dat dit probleem rechtstreeks heeft aangekaart, daarom heb ik dit wel gedaan. Ik wil mijn doelgroep: nestverlaters, aan het klussen krijgen via een gerichte reclamecampagne. Dankzij de hulp van een team charmante vakmensen leert mijn gekozen klant: Bosch, nestverlaters bij het klaren van 'die schijnbaar onmogelijke DIY-klusí te klaren. Dit team is actief op Facebook en YouTube om de doelgroep te bereiken. Ze communiceren in een herkenbare, familiaire toon dat wordt doorgetrokken doorheen de rest van de campagne. Van een koele hoop campagnes uit mijn vooronderzoek ben ik een vernieuwende, warme richting uitgegaan die nestverlaters aanzet de handen weer uit te mouwen te steken om die kraan weer aan het werken te krijgen.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2020
dc.type : Onderzoeksartikel
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154a9e23a0609
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Master of Arts in de beeldende kunsten
etd.degree.level : Master
etd.degree.discipline : Grafisch ontwerp: reclamevormgeving
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer