About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren  >  2021

Animal Assisted Learning. Verkennend onderzoek naar de invloed van dieren op het welbevinden en leren van leerlingen

2015
Vanderhoydonck, Sarah
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Mijn passie voor dieren combineren met mij studie als leraar, is dit mogelijk ?
Dieren worden vandaag de dag al op verschillende vlakken gebruikt. We hoeven maar te kijken naar de zorgsector of zelfs het gevangeniswezen en zien dat er tal van mogelijkheden bestaan. In ons onderwijs echter zijn de voorbeelden minder talrijk.

Dat dieren een enorme invloed hebben op kinderen en hun ontwikkeling was me al snel duidelijk. Maar hoe kunnen we deze positieve invloed aanwenden om ons onderwijs rijker en beter te maken ? Deze vraag wil ik aan het eind van mijn onderzoek niet enkel voor mezelf, maar ook voor scholen kunnen beantwoorden.

Mijn eindwerk geeft weer hoe de huidige situatie is in ons land en welke mogelijkheden tot verbetering en uitbreiding er bestaan. Door verschillende interviews met enerzijds “het onderwijs” en anderzijds “ de dierentherapeuten” hoop ik dieper te kunnen ingaan op deze materie en hoop ik de standpunten van de beide partijen duidelijk te brengen.

Om deze theorieën uit te testen heb ik zelf een project opgestart rond dieren in het onderwijs en hoop ik zelf zowel enkele positieve effecten in kaart te brengen als enkele pijnpunten bloot te leggen.

Mijn vragen zijn na dit werk alvast grotendeels beantwoord. Ik hoop na dit onderzoek hier in mijn verdere loopbaan dan ook absoluut gebruik van te maken en hier dieper op in te gaan. Ik hoop dat ik mijn ervaringen dankzij dit werk met anderen kan delen en ook hun interesse hiervoor kan opwekken zodat we samen kunnen streven naar een beter en uitgebreider onderwijs in Vlaanderen.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 3028 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Vanderhoydonck, S. (2015). Animal Assisted Learning. Verkennend onderzoek naar de invloed van dieren op het welbevinden en leren van leerlingen . Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271e74f2800.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer