About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Authors
dc.title : "Ik wiebel, dus ik luister". Onderprikkelde en overprikkelde leerlingen in de klas
dc.creator : Janssen, Benthe
dc.subject :
dc.description.abstract : "Zit nu eens stil!", "Stop met babbelen en werk verder!", "Stop eens met dat tikkende geluid, leg je pen neer!", ... Steeds meer leerkrachten gaan in de klas aan de slag met koptelefoons en wiebelkussens om leerlingen tot rust te brengen. Weinigen verdiepen zich echt in de oorzaak van dit gedrag en deze hulpmiddelen. In mijn bachelorproef analyseerde ik het WOBBLE-stappenplan om de prikkelverwerking bij kinderen gericht te observeren en zinvolle interventies voor te stellen. WOBBLE staat voor "Wiebelkinderen Onderzoek naar Betere Breinprestaties en LeerEffecten". Zo leerde ik het storend gedrag correct te interpreteren en leerlingen hierin gepast te ondersteunen i.p.v. te oordelen of te bestraffen. Via deze bachelorproef hoop ik dat dit onderwerp steeds meer aandacht zal krijgen binnen het onderwijs
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2022
dc.type : Bachelorproef
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b957990181b95a444c0115
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Educatieve bacheloropleiding voor lager onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer