|
|
Home >
Authors |
|
|
dc.title : |
"Ik wiebel, dus ik luister". Onderprikkelde en overprikkelde leerlingen in de klas
|
dc.creator : |
Janssen, Benthe
|
dc.subject : |
|
dc.description.abstract : |
"Zit nu eens stil!", "Stop met babbelen en werk verder!", "Stop eens met dat tikkende geluid,
leg je pen neer!", ... Steeds meer leerkrachten gaan in de klas aan de slag met koptelefoons
en wiebelkussens om leerlingen tot rust te brengen. Weinigen verdiepen zich echt in de
oorzaak van dit gedrag en deze hulpmiddelen. In mijn bachelorproef analyseerde ik het
WOBBLE-stappenplan om de prikkelverwerking bij kinderen gericht te observeren en zinvolle
interventies voor te stellen. WOBBLE staat voor "Wiebelkinderen Onderzoek naar Betere
Breinprestaties en LeerEffecten". Zo leerde ik het storend gedrag correct te interpreteren en
leerlingen hierin gepast te ondersteunen i.p.v. te oordelen of te bestraffen. Via deze
bachelorproef hoop ik dat dit onderwerp steeds meer aandacht zal krijgen binnen het
onderwijs |
dc.publisher : |
Hogeschool PXL |
dc.contributor : |
|
dc.date : |
2022 |
dc.type : |
Bachelorproef |
dc.format : |
application/pdf
|
dc.identifier : |
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b957990181b95a444c0115 |
dc.language : |
dut
|
dc.rights : |
All rights reserved |
etd.degree.name : |
Educatieve bacheloropleiding voor lager onderwijs |
etd.degree.level : |
Bachelor |
etd.degree.discipline : |
|
etd.degree.grantor : |
Hogeschool PXL |
|
|
Simple view
|
|
|
©2004-2008 - Hogeschool PXL -
webmaster -
Contact -
Disclaimer
|
|