About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Moderne gezelschapsspellen didactisch verantwoord inzetten in een krachtige leeromgeving

2018
Dubrulle, Daen
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Spelvormen zijn ongetwijfeld zeer krachtige didactische werkvormen waarbij de leerling centraal staat. Wanneer leerkrachten zo een spel integreren in de les, grijpen ze vaak terug naar de ingeburgerde klassiekers zoals memory, kwartet of ganzenbord. Jammer, want er bestaan zoveel goede spellen! De opkomst van de digitale wereld zorgde voor heel wat vernieuwende en interactieve werkvormen, maar ook de spellenwereld staat niet stil. Deze bachelorproef zet een stap terug en doet afstand van de digitale didactiek.

Gezelschapsspellen worden meestal als ontspanning beschouwd en werden dus door theoretici en didactici niet uitbundig onderzocht. Dit heeft tot gevolg dat er weinig research omtrent het onderwerp bestaat. Deze bachelorproef brengt daar verandering in. Met als titel 'Moderne gezelschapsspellen: didactisch verantwoord inzetten in een krachtige leeromgeving’ verklaart dit werk wat moderne gezelschapsspellen zijn, waarom ze geschikt onderwijsmateriaal zijn en welke voordelen ze hebben. Het praktische gedeelte bevat een heleboel suggesties van spellen die in bepaalde lessen gebruikt kunnen worden, o.b.v. het onderwijsvak. Voor Nederlands en wiskunde werden er voor een vijftiental spellen spelfiches uitgewerkt zodat leerkrachten ze zonder al te veel voorbereiding kunnen integreren in hun les!

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1802 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Dubrulle, D. (2018). Moderne gezelschapsspellen didactisch verantwoord inzetten in een krachtige leeromgeving. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216440ce9401644117d4681207.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer