Samenvatting : Wist je dat binnen het kleuteronderwijs 32,5% van de onderwijstijd besteed wordt aan routines? Met andere woorden van de vijf uur onderwijstijd per dag gaat er bijna twee uur naar toiletmomenten, eet- en drinkmomenten, jassen aandoen,… Als wij zoveel tijd besteden aan deze momenten, kunnen we ze maar beter zo leerrijk en nuttig mogelijk invullen. Daarom ontwierp ik een handleiding om leerkrachten kleuteronderwijs te ondersteunen in het stimuleren van de schooltaal tijdens ritueelmomenten. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Vananderoye, E. (2019). De ontwikkeling van schooltaal tijdens routines. Een handleiding voor kleuterleerkrachten.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2f9318e0d00.
|