About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help

Vanuit welke zender voeren we een sensibilisering rond drinken en rijden, gericht naar millennials?

2021
Conard, Toon
Tholen, Jinte
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
We zien dat de Millennial van alle generaties het meeste onder invloed van alcohol rijdt omdat ze moeilijk regels — waar zij het nut niet van inzien — opvolgen én een slechte mentaliteit in het verkeer hebben. Omtrent dit maatschappelijk probleem onderneemt de overheid — én NGO’s — al maatregelen, maar toch blijft vooral op de verantwoordelijkheidszin van de Millennials weg.

Om dit sociaal probleem aan te pakken bekijken we vanuit welke zender we het beste een campagne voeren om de Millennials aan te spreken én creëren we een mentaliteitsverandering bij de millennials. We geven de duidelijke boodschap mee — die aanvaard wordt dankzij de aard van de zender — dat drinken en rijden absoluut niet samengaan.

Een gedragsverandering — omtrent dit sociaal thema — aansturen vanuit de overheid of een merk zou weinig impact hebben aangezien de meeste Millennials hun vertrouwen in de overheid verloren hebben én de intenties van merken betwisten. In plaats daarvan zenden we de boodschap uit vanuit een non-profit omdat de generatie hier het gevoel heeft dat zij sociale verbetering willen brengen omwille van eigen, oprechte drijfveren. De non-profit de campagne laten uitvoeren is de boodschap.

In dit artikel gaan we dus op zoek naar hoe we een sensibilisering kunnen voeren vanuit een non-profit én bekijken welke tactieken we het beste kunnen gebruiken om onze boodschap zo memorabel en impactvol mogelijk te maken. We streven ernaar om de Millennials om te vormen naar een draagvlak voor dit maatschappelijk probleem én ervoor te zorgen dat zij hun deel van de verantwoordelijkheid opnemen. Dit allemaal om de Belgische millennials in te laten zien dat drinken en rijden absoluut niet samen gaan.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Conard Toon Tholen Jinte PDF Fulltext.pdf 378 KB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 692 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Conard, T., Tholen, J. (2021). Vanuit welke zender voeren we een sensibilisering rond drinken en rijden, gericht naar millennials?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217e55e29d017e5837f0ae0006.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer