Samenvatting : In deze scriptie wordt het belang besproken van online identiteit binnen het socialmediaplatform Instagram en wordt de invloed van influencers aangetoond. Het doel van dit onderzoek is om (invloedrijke) Instagramgebruikers bewust te maken van de manier waarop ze zich naar hun volgers en de wereld toe profileren.
Het probleem doet zich voor bij het delen van beelden die op een andere manier dan bedoeld, kunnen geïnterpreteerd worden en zo mogelijk een negatieve indruk kunnen nalaten. De creatieve oplossing wordt uitgewerkt binnen een mobiele app die Instagramgebruikers moet helpen de boodschap over te brengen die zij willen. Dit wordt gedaan door middel van interactie met hun volgers. De app zorgt ervoor dat de gebruiker gaat nadenken over de content die hij of zij post en of de antwoorden die de volgers gegeven hebben ook stroken met hoe hij of zij wil overkomen. Dit kan uiteindelijk zorgen voor een verbetering van het profiel en zal een positief effect hebben op de volgers. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Hermans, E. (2018). Picture this. Een hulpmiddel voor de influencers van Instagram.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217080aae3017080adc1cb004f.
|