About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Gamedesign. Een studie naar ondergronds leven als een spelelement

2014
Hintzen, Davey
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
In deze thesis wordt onderzocht hoe ondergronds leven, binnen gamedesign, als een spel element gebruikt zou kunnen worden. Het geheel vertrekt vanuit een concept en een setting om een grens voor het onderzoek af te bakenen. De belangrijkste aandachtspunten bij het gestelde concept zijn een meer defensieve speelwijze en een focus op het geheel, eerder dan het individu.
Het onderzoek begint met het zoeken van bruikbare spelelementen die realistisch gezien binnen het concept en de setting zouden kunnen passen. Hierna word voor elk van deze punten naar bestaande of opkomende technologische oplossingen gezocht. Dit in de poging een bepaald niveau van geloofwaardigheid aan de ontwerpen te kunnen bieden. Vervolgens wordt de waarde van elk punt beschreven in functie van de spelervaring van de speler. Uiteindelijk worden deze bevindingen vergeleken met al bestaande spellen. Hoe dit overeen komt, waar er verschillen zijn en waarom dit zo is.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1864 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Hintzen, D. (2014). Gamedesign. Een studie naar ondergronds leven als een spelelement. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9acb395c1f8f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer