About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Survivalzwemmen met baby's

2016
de Haan, Leroy
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Tijdens mijn bachelorproef ben ik gestart vanuit de hoofdvraag: Hoe vaardig worden baby’s tussen de 4 en 10 maanden in het water door survivalzwemlessen te volgen? Deze vraag is ontstaan toen ik in aanraking kwam met een video van de Infant Swimming Rescue, hierin zag je een kind die net kon lopen in het water vallen en zichzelf deed redden door zich te draaien op zijn rug, om zo zijn gezichtsveld uit het water te halen om te kunnen ademhalen om verdrinking te voorkomen.
In de lessen van het ISR wordt er gewerkt in een 1 op 1 begeleiding met een professionele instructeur en het kind, mijn doel was om hetzelfde te bereiken samen met de ouders als ondersteunde rol, zodat het kind in een veilige en vertrouwde situatie kon starten.

In mijn praktijkonderzoek van 6 lessen heb ik verschillende methodieken en hulpmiddelen gebruikt om mijn doelstelling proberen te behalen. Helaas waren 6 lessen te kort om te komen tot het zelfstandig drijven wanneer zij plots in het water terecht komen.
Van de 3 deelnemers was er 1 in staat om zich te draaien naar zijn rug wanneer hij onderwater kwam en daarna even te blijven liggen, de vaardigheid was nog niet stabiel genoeg om zelfredzaam te zijn in het water.

Na mijn onderzoek ben ik in contact gebleven met de ouders, zij gingen regelmatig zwemmen met de hun kinderen en zagen dat het zelfstandig drijven en het draaien naar de rug steeds beter verliep, ze gebruikten de tips en oefeningen die ze gedaan hadden tijdens de lessen.
Zou je het zelfstandig drijven en de kinderen zelfredzaam willen krijgen zouden er meer lessen gegeven moeten worden om de vaardigheid te kunnen stabiliseren.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1962 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

de Haan, L. (2016). Survivalzwemmen met baby's. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5996cb811aa.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer