Samenvatting : Creatief inspelen op verschillen tussen leerlingen op gebied van taal? Dat is mogelijk binnen mijn bachelorproef. Leerlingen met een andere thuistaal dan het Nederlands kunnen specifieke taalondersteuning krijgen met voldoende variatie, zonder dat het lesgeven aangetast wordt. Rekening houdend met het taalverwervingsproces en het talenbeleid van een school, kan een leerkracht op korte tijd veel resultaat boeken bij anderstalige leerlingen. Maak het verschil aan de hand van mijn vangnet.
Trefwoorden: taalverwerving, anderstaligheid, taalondersteuning, taalontwikkelend lesgeven, talenbeleid
|
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Heleven, Y. (2020). Nederlands vangnet voor anderstalige leerlingen. Hoe kan een leerkracht in de eerste graad ondersteuning bieden aan leerlingen die moeilijkheden hebben met de Nederlandse taal?.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154c9a1180ee8.
|