About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs
ETD
Titel : De bereikbaarheid en noden van hoogsensitieve leerlingen in het secundair onderwijs
Auteur :
Tans, Hanne
Samenvatting : Mijn bachelorproef staat volledig in het teken van hoogsensitiviteit, een eigenschap die nog niet zo bekend is. Ondanks de eerder beperkte informatie, geniet het begrip steeds meer aandacht en hieraan wil ook ik mijn steentje bijdragen.
Op vraag van HSP Vlaanderen onderzoek ik de noden en bereikbaarheid van hoogsensitieve jongeren tussen 14 en 18 jaar. Op die leeftijd is het namelijk cruciaal te weten of je de eigenschap bezit. Hoe eerder die bewustwording plaatsvindt, hoe beter je op een gezonde en evenwichtige manier ermee kunt omgaan.
De concretisering van mijn onderzoek begint met de afname van de HSP-test van Elaine Aron. Verder volgt een steekproeftrekking uit de hoogsensitieve leerlingen om hen te bevragen naar hun noden en bereikbaarheid.
De voornaamste conclusie situeert zich op het vlak van de naam(on)bekendheid van het begrip. Jongeren kunnen na de bevraging eindelijk een naam plakken op hun specifieke gedragingen. Dit opent deuren naar verdere ondersteuning.
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2016
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Tans_Hanne_bachelorproef.pdf 461 KB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Bachelorproef
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het sociaal werk
Niveau : Bachelor
Optie : Maatschappelijk werk
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Social Work
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 07/07/2016 14:14
Laatst gewijzigd : 14/02/2017 0:02
Collecties :
PXL-Social Work
2016
3260132
Aantal keer bekeken : 5542
Aantal keer gedownload : 2125
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer