Abstract : Lezen is voor veel leerlingen in het secundair onderwijs een vervelend karwei. Wanneer ze dit dan ook nog eens in een andere taal moeten doen, zakt de leesmotivatie alleen maar meer. In mijn eindwerk heb ik onderzocht hoe leerkrachten het leesplezier van hun leerlingen kunnen verhogen en hoe ze de stap naar lezen in een vreemde taal kunnen vergemakkelijken. Met een sterke theoretische voorbereiding heb ik een praktijkonderzoek opgesteld dat zich richtte op de leerlingen van de Provinciale Middenschool in Diepenbeek. Voor deze praktijktest heb ik verschillende nieuwe werkvormen en materiaal ontwikkeld. Om deze werkvormen beschikbaar te maken voor medeleerkrachten, creëerde ik een website. Op deze manier wens ik van lezen weer een leuke activiteit te maken in het klaslokaal! |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Stuker, N. (2016). Leesmotivatie in een vreemde taal. Leerlingen aanzetten tot lezen in een vreemde taal.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c57630170617.
|