Abstract : We leven in een maatschappij waarin multimedia razendsnel evolueert. Jonge kinderen leren steeds vroeger met deze nieuwe technologieën werken. Deze trend zet zich door in het onderwijs. Het project Tablio (www.tablio.be) doet in dat kader onderzoek naar de integratie van tablets in het secundair onderwijs.
Mijn afstudeerproject kadert binnen dit project. Ik heb voor het vak PAV drie prototypelessen uitgewerkt en uitgetest in diverse secundaire scholen. De prototypes die ik uittestte waren actualiteit opvolgen via Pinterest, discussiëren via Padlet en genietend luisteren via Soundcloud.
Ten eerste heb ik concreet lesmateriaal binnen diverse PAV-thema’s ontworpen voor elk prototype. Al het lesmateriaal werd toegevoegd als bijlage. Elke les heb ik in parallelklassen uitgetest. Tijdens de les observeerde ik en bracht de sterke punten en de verbeterpunten in kaart. Op die manier konden de prototypes telkens verder aangepast en verbeterd worden. Alle lessen samen gaven ons een goed beeld op tabletgebruik in PAV. Het afstudeerproject eindigt dan ook met enkele algemene aandachtspunten en aanbevelingen tot verder onderzoek. Na iedere testing interviewde ik de leerkracht.
Het geheel vormt een boeiende verzameling praktijkervaringen, waarin je zowel voor- als nadelen over het gebruik van tablets in de lessen PAV kan ontdekken.
Alvast veel leesplezier gewenst!
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Ector, K. (2014). Tablio: het gebruik van tablets in de lessen PAV.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a6201c57a15bc.
|