About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs

Strips in de les geschiedenis

2014
Neven, Joram
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
Voor mijn afstudeerproject kijk ik naar een stripverhaal als een bron waaruit je historische informatie kan halen.
Voor de leerkracht geschiedenis kan het soms moeilijk zijn om de leerlingen te motiveren en geboeid te houden voor het vak. Uit mijn eigen stages heb ik ondervonden dat de aandacht van de leerlingen kan worden getrokken door in de les geschiedenis veel beeldmateriaal te gebruiken. Daaronder vallen ook stripverhalen.
Strips met een historisch onderwerp zijn een geweldige manier om beelden van het verleden te reconstrueren.
In dit afstudeerproject wil ik aantonen hoe je van historische strips gebruik kan maken in de les geschiedenis. Maar het is ook best dat op een didactisch verantwoorde manier wordt besproken waarom nu juist stripverhalen.
Tenslotte kijkt dit werk naar de mogelijke strips die kunnen gebruikt worden en zijn er enkele uitgewerkte lessen met strips die leerkrachten direct kunnen gebruiken in de praktijk.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
NevenJoram_140606_StripsInDeLesGeschiedenis.pdf 28 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 5175 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Neven, J. (2014). Strips in de les geschiedenis. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a6201cb0e15d1.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer