About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Auteurs
dc.title : Jongeren en beweging: hoe kan beweging geïntegreerd worden in de lessen van de eerste graad secundair onderwijs ter bevordering van een gezonde levensstijl?
dc.creator : Haenen, Evelien
dc.subject :
dc.description.abstract : Wetenschappers raden jongeren aan om 60 minuten per dag te bewegen, zowel thuis als op school. Dit streefdoel wordt door de meeste jongeren niet bereikt. Met mijn bachelorproef wil ik streven naar beweging in andere lessen dan de lessen lichamelijke opvoeding. Dit kan gerealiseerd worden door bewegingstussendoortjes en bewegingsintegratie. Bewegingstussendoortjes zijn eenvoudige oefeningen die men als onderbreking van de les kan gebruiken en geen verband houden met de leerinhoud van de lessen. Bewegingsintegratie of bewegend leren houdt in dat de leerstof wordt aangeleerd of verwerkt door middel van beweging.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2016
dc.type : Afstudeerproject
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5906ef109f9
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline : Biologie - Economie
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer