Abstract : Mijn scriptie handelt over de kwaliteit op communicatief vlak binnen de organisatie.
Via een vragenlijst wordt nagegaan of de familieleden van de gebruikers tevreden zijn over de communicatieve aspecten binnen zowel de sociale dienst, het dagcentrum, beschermd wonen en tehuis niet werkenden. Er wordt eveneens getoetst hoe groot de tevredenheid is rond de website en het mailverkeer.
De enquête werd opgestuurd naar alle 103 ouders/familieleden. Via het vragenprotocol wordt nagegaan wat er goed of slecht is aan het communicatieproces tussen Wiric vzw en de familieleden van de gebruikers. Zij kregen de kans om deze vragenlijst anoniem te beantwoorden vanaf 11 april t.e.m. 20 april.
De verkregen resultaten worden verwerkt via een datamatrix. Vervolgens worden er o.a. draaitabellen en cirkeldiagrammen aan de vragen gekoppeld om een overzichtelijk beeld te geven van de gegeven antwoorden.
Tot slot worden a.d.h.v. deze gegevens conclusies getrokken en aanbevelingen geformuleerd.
Over het algemeen verloopt het communicatieproces goed tussen Wiric en de familieleden van de gebruikers. Opvallend is dat de website niet vaak wordt bezocht. De modernisering en het overschakelen naar hedendaagse communicatiemiddelen heeft voor veel familieleden geen positieve meerwaarde. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Hoebrechts, H. (2016). Tevredenheidsmeting bij de familieleden van de gebruikers van Wiric. Communicatieproces binnen Wiric vzw onder de loep.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Social Work.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5907dbb0a15.
|