Abstract : Een differentiërende interactieve poster, wat moet men zich daar nu bij voorstellen? Wel beeld u de standaardgeschiedenisposter in, zo die ene met een tijdlijn op. Als dat gelukt is, beeld u dan in dat er verschillende QR-codes op de poster staan die u kan scannen. Deze codes brengen u naar de verschillende onderwerpen voorgesteld door verschillende didactische materialen; een tekst, filmpje, een quiz… De interactie met de poster ligt volledig in uw handen, u bepaalt wat u wil ontdekken. Heeft u meer interesse in een quiz over de middeleeuwen in België? Dan kan u gewoon de bijhorende qr-code scannen en meteen quizzen!
In deze bachelorproef wordt er gewerkt rond de hoofdvraag: "Hoe kan men differentiëren binnen de lessen geschiedenis met behulp van een interactieve poster?".
Om deze vraag op te lossen worden verschillende stappen doorlopen. Er wordt gekeken naar hoe men kan differentiëren en hoe differentiatie een plaatsje heeft in het vernieuwde onderwijs. Natuurlijk wordt ook onderzocht hoe een goede poster er kan uitzien. Leerlingen worden bevraagd om te weten hoe open ze staan voor het gebruiken van zo’n poster, wat hun leervoorkeuren zijn, om dan een poster te ontwikkelen die inspeelt op hun inbreng. Deze poster wordt daarna getest in enkele klassen. Een resultaat wordt niet verklapt in dit kort stukje tekst, neen, daarvoor nodig ik u graag uit om mijn bachelorproef te lezen. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Vandersmissen, J. (2019). Sken je me al? De differentiërende interactieve poster.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2f6c25b0b86.
|