Samenvatting : Tachtig procent van de 11- tot 17-jarigen beweegt minder dan de bewegingsnorm van zestig minuten per dag. Jongeren brengen een groot deel van de dag door op school. School is dan ook de ideale plek om bewegingsgedrag te stimuleren. Gelinkt aan mijn stagelessen LO bood ik daarom middagsport aan met niet-traditionele inhouden als rope-skipping, circustechnieken, frisbee, dans, …. Leerlingen-inspraak in de aangeboden middagsporten en promotie via diverse kanalen zijn hierbij belangrijke adviezen.
Trefwoorden: lichamelijke opvoeding, middagsport, secundair onderwijs, fysieke activiteit, bewegingsnorm |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Breesch, C. (2020). Transfer van de les lichamelijke opvoeding naar middagsport. "Liever rope-skipping dan altijd weer voetbal".
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154ba045d0a64.
|