About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren  >  2022
dc.title : Tablio: tablets in het onderwijs: informatica / ICT
dc.creator : Vandermeer, Yannick
dc.subject :
dc.description.abstract : Gedurende anderhalf jaar hebben meneer Vandenhoudt en ik samengewerkt rond het project Tablio. Het Tablioproject is een tweejarig PWO (praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek) dat onderzoek deed naar de meerwaarde van de tablet in het secundair onderwijs. Tablio houdt dit onderzoek op drie verschillende domeinen, namelijk tablets op mesoniveau, Algemene onderwijskundige toepassingen van tablets en Vakgebonden onderwijskundige toepassingen voor de onderwijsvakken Frans, economie, PAV, informatica en wiskunde. Meneer Vandenhoudt en ik namen delen aan het domein ‘Vakgebonden onderwijskundige toepassingen voor het onderwijsvak informatica’. Tijdens de start van mijn afstudeerproject kwam ik te weten wat mijn taak zou zijn gedurende het Tablioproject. Ik moest twee prototypes maken waarbij de tablet een meerwaarde is in de lessen informatica. Nadat de prototypes gemaakt waren, moest ik deze gaan testen in secundaire scholen. In totaal zijn er 4 testings geweest en aan 3 van hen heb ik deelgenomen. Na elke testing heb ik een interview afgenomen van de leerkracht. Ik had telkens twintig vraagjes voorzien die opgesplitst waren in 5 criteria, namelijk theoretische kwaliteit, interne consistentie, externe consistentie, praktische bruikbaarheid en effectiviteit. Het interview werd ook telkens opgenomen met een tablet. Elk interview heb ik vraag/antwoord uitgeschreven in een Worddocument. Nadat het interview was uitgeschreven, moest ik ook nog een verslag schrijven van elke les. Dit verslag moest ongeveer 1 pagina in beslag nemen. Bij dit verslag hoorde ook nog een scorekaart die ik moest invullen. De scorekaart bestond uit 5 verschillende criteria, namelijk theoretische kwaliteit, interne consistentie, externe consistentie, praktische bruikbaarheid en effectiviteit. Ik moest deze scorekaart invullen volgens mijn subjectieve mening. Nu is het bijna 21 januari 2015 en dan moet ik mijn afstudeerproject gaan verdedigen.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2015
dc.type : Afstudeerproject
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271dbd427cf
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer