About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Zelfregulerend leren...Wablieft?

2022
Bouveroux, Luna
Educatieve bacheloropleiding voor lager onderwijs

Samenvatting :
In deze bachelorproef deed ik onderzoek naar het zelfregulerend leren bij leerlingen van de
derde graad. Ik zocht in de literatuur naar wat zelfregulerend leren precies is. Uit mijn
onderzoek concludeerde ik dat motivatie een belangrijk aspect is van zelfregulerend leren. Ik
nam daarom verschillende interviews af bij leerkrachten om te achterhalen welke methoden
er bestaan om aan motivatie te werken en zo ook het zelfregulerend leren te bevorderen.
Ook deed ik onderzoek naar de theoretische benadering van motivatie en de verschillende
theorieën die werden opgesteld.
Mijn onderzoek zal deel uitmaken van een speerpuntproject van Hogeschool PXL. Natalie
Boelen en Jolien Quinten, beiden lector en onderzoeker voeren een onderzoek uit naar het
monitoren en verhogen van zelfregulerend leren van de derde graad lager onderwijs. Zij
ontwikkelen een website om het zelfregulerend leren in kaart te brengen en hieraan een
didactisch instrumentarium te koppelen.
Ik formuleerde mijn eigen onderzoeksvraag en deelvragen zodat ze binnen dit groter geheel
een meerwaarde zouden opleveren voor het onderzoek. Het doel van mijn onderzoek binnen
deze bachelorproef is het ontwerpen van enkele 'tools’ die leerkrachten in de derde graad
kunnen gebruiken om de zelfregulerende vaardigheden, met het oog op motivatie, van
leerlingen te verbeteren. Ik ontwikkelde daarom een pakket met verschillende 'tools’ die
leerkrachten kunnen hanteren in de klaspraktijk

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 755 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Bouveroux, L. (2022). Zelfregulerend leren...Wablieft?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181af6e130181af72a77b00d1.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer