Abstract : Jaarlijks trekken lectoren aan de alarmbel over de dalende schrijfvaardigheid van hun studenten. Leerkrachten uit het alle onderwijsvormen- en niveaus hebben de belangrijke taak om dat probleem weg te werken door hun leerlingen goed te begeleiden bij schrijfopdrachten. Maar hoe goed kunnen leraren-in-opleiding zelf eigenlijk schrijven? Nadat ik te weten kwam waarom studenten moeite hebben met schrijven, zocht ik uit hoe schrijfvaardig de eerstejaarsstudenten educatieve bachelor secundair onderwijs van Hogeschool PXL zijn. Daarna ontwikkelde ik met eigen inzichten het doeboek 'Schrijf-vaardig’, waarmee leraren-in-opleiding hun schrijfvaardigheid kunnen verbeteren. Zo staan de leraren van morgen sterk om de volgende generatie te kunnen opleiden tot studenten met een vlotte pen.
Trefwoorden: schrijfvaardigheid, zakelijk schrijven, PXL Education, schrijfproces, eerstejaarsstudenten
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Bousson, S. (2020). Schrijf-vaardig. Kan de toekomstige leraar nog schrijven? Schrijfvaardigheid eerstejaarsstudenten educatieve bachelor secundair onderwijs van Hogeschool PXL.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154cbd6981080.
|