Samenvatting : Deze bachelorproef is opgebouwd uit 3 delen. In het eerste deel wordt het theoretisch kader rond het onderwerp van mijn bachelorproef behandeld, namelijk het G-paardrijden. Hierin wordt kort vermeldt waarom we het paard als therapeut kiezen en wat het onderwerp inhoudt. In het tweede deel gaan we op zoek naar wat er al gedaan wordt omtrent G-paardrijden in België. Hierbij onderzoeken we 3 organisaties, namelijk de VLP, Parantee en LRV. We verdiepen daarbij nog eens naar 2 clubs in Limburg. In het 3de en laatste deel van de bachelorproef ga ik op zoek naar wat ik als student bachelor LO kan bijdragen om het G-paardrijden dichter bij de mensen met een beperking te brengen. Hiervoor organiseer ik een promodag voor de Glimburgse ruiters, een club waarbij de leden op wedstrijd kunnen gaan.
De probleemstelling die centraal doorheen deze bachelorproef loopt is de vraag 'Hoe kunnen we de mensen met een beperking dichter bij het G-paardrijden brengen?’. We gaan op zoek naar hoe we dit kunnen verwezenlijken doormiddel van het organiseren van een promodag voor de Glimburgse ruiters. Met als doelstelling hun ledenbestand te doen stijgen. Hierdoor kunnen we kijken hoeveel interesse er is voor het G-paardrijden en hoe makkelijk en/of moeilijk het is om mensen hiervoor geëngageerd te krijgen.
Ik hoop dat u aan de hand van het lezen van deze bachelorproef een duidelijk beeld krijgt over wat het G-paardrijden precies inhoudt en hoe er in de toekomst gestreefd kan worden naar een optimalere toeleiding van mensen met een beperking naar het G-paardrijden. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
van Beers, J. (2016). Hoe kunnen we de mensen met een beperking dichter bij het G-paardrijden brengen?.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c57533a103c0.
|