Samenvatting : Om optimaal te kunnen leren moet er aan verschillende dingen gedacht worden, uit mijn werk blijkt dat hier meer voor nodig is dan veel mensen denken. Zo hebben de leerlingen tijd nodig, veel herhaling en de kans om zelf de stof te ervaren. Leren door te doen!!
Dit zou theoretisch perfect tijdens de lessen lichamelijke opvoeding gedaan kunnen worden. Daar is meestal plek genoeg om de theoretische stof te exploreren. Maar is het haalbaar om het te combineren en alsnog de eindtermen van LO te behalen. Het antwoord is 'JA'.
Doormiddel van een aantal bewegingsactiviteiten (die als voorbeeld gelden) is het mij gelukt om de theorie van aardrijkskunde te behandelen in de lessen LO. Het gevolg was een zeer geslaagde les waarin de leerlingen veel leerden en tegelijkertijd plezier beleefden.
|
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Raemakers, J. (2016). Vakoverschrijdend werken in het secundair onderwijs tijdens de lessen LO.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59746f11123.
|