Samenvatting : Door de covid-19-pandemie heeft het LITC geen (hoge)scholen ontvangen. Hierdoor is de eerste stap gezet tot het digitaliseren van het breed aanbod aan leerspellen. Door een samenwerking tussen PXL-Education en LITC is de vraag naar het digitaliseren van het leerspel: 'bevoorrading van een groentewinkel’ ontstaan. Dit leerspel is ontwikkeld voor BSO-richtingen uit de derde graad waar tijdens diverse onderzoeksactiviteiten wordt bestudeerd welke onderwijsdoelen behaald worden door de leerlingen. Verder wordt in verschillende ontwikkelingsfases een handleiding en een digitale leeromgeving ontwikkeld. De inhouden van het leerspel zijn afgestemd op de onderwijsdoelen waarin de bedrijfskolom onder de loep wordt genomen. Aanvullend wordt stilgestaan bij onderwerpen zoals: 'bewust consumeren’ en 'vraag en aanbod’. Door gebruik te maken van activiteiten-badges wordt er ingezet op activerend leren, ondersteund door ICT-tools. Het leerspel zorgt voor differentiatie en nodigt leerlingen uit in een activerende en coöperatieve leeromgeving. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Bein, J. (2021). Digitaliseren van het leerspel: 'bevoorrading van een groentewinkel’.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a8abc95017a8ac37f0802af.
|