About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Departementen

Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid?

2016
Vandenbosch, Sara
Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs

Samenvatting :
Mijn zelfstandig project gaat over het conservatie-inzicht volgens Jean Piaget. Het conservatie-inzicht is het inzicht dat een hoeveelheid of aantal niet afhankelijk is van de tijdruimtelijke structuur waarin de elementen voorkomen, noch van de grootte, vorm, gewicht of andere kwaliteiten van de elementen. Volgens Piaget hebben kinderen tot ongeveer 5 jaar helemaal geen conservatie-inzicht. Vanaf vijf jaar en zes maanden zou het kind in een twijfelfase komen. Er zou dan een afwisseling zijn tussen correcte en verkeerde reacties. Rond 7 jaar breekt het conservatie-inzicht door. Omdat Piaget leefde in de 19e eeuw vroeg ik mij af of dit bij de kinderen van deze generatie ook nog zo zou zijn.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Zelfstandig_project-Vandenbosch_Sara.pdf 933 KB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4873 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Vandenbosch, S. (2016). Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c57567f3043e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer