About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact

Stimuleren van luistervaardigheden met podcasts. De luistersandwich, een aanpak voor lessen PAV in de 2de graad a-finaliteit

2022
Stinckens, Rhyana
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Samenvatting :
Het luisteren naar podcasts, wint aan populariteit. In het onderwijs biedt dit een opportuniteit om te werken aan luistervaardigheden. Hier is nood aan. Dat blijkt uit de meest recente peilingstoetsen die werden afgenomen bij leerlingen van het beroepsonderwijs.

De modernisering en digitalisering van het onderwijs bieden mogelijkheden om podcasts te integreren. Leerlingen moeten luistervaardig worden. Hier zijn oefenkansen nodig. Het aanleren van de verschillende luisterstrategieën is noodzakelijk.

Het model van krachtige leeromgevingen biedt een houvast voor de lessen PAV. Wanneer we podcasts integreren in het onderwijs moeten we rekening houden met het model. Verder selecteren we podcasts met het oog op de doelgroep. De duur, het thema en het taalniveau zijn belangrijke criteria.

De luistersandwich, een uitgewerkte didactiek, biedt een antwoord op de aanpak in de klas. Zowel voor, tijdens als na doen de leerlingen een activiteit. Doordat de leerlingen nauw worden betrokken, verhoogt dit de concentratie.

Leraren kunnen aan de slag met een uitgewerkt lessenpakket. Alle nodige informatie wordt gebundeld op een overzichtelijke website. Zowel de theorie, selectie van podcasts, de luistersandwich als praktische zaken worden opgenomen.

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
Bachelorproef_Rhyana_Stinckens_-_Stimuleren_van_luistervaardigheden_met_podcasts.pdf 4 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 510 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Stinckens, R. (2022). Stimuleren van luistervaardigheden met podcasts. De luistersandwich, een aanpak voor lessen PAV in de 2de graad a-finaliteit. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181af6e130181af8158400b15.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer