About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help

Evidence based simulatieonderwijs in de opleiding ergotherapie

2017
Cambien, Helene
Gevers, Laura
Professionele bachelor in de ergotherapie

Samenvatting :
Inleiding: Om het simulatieonderwijs te versterken voor de opleiding ergotherapie wordt een draaiboek ontworpen dat gebruikt zal worden binnen de setting van het oefenhuis in het departement Healthcare van de Hogeschool PXL tijdens simulatiesessies.

Doel: Studenten en simulanten krijgen een realistischer beeld door het gebruik van evidence based simulatie draaiboeken in de opleiding ergotherapie.
Methode: Voor de opmaak van het draaiboek wordt gebruik gemaakt van een literatuurstudie, stage-ervaring tijdens de projectstage in een voorziening voor personen met NAH en interviews met simulanten, studenten en docenten.

Resultaten: Het bekomen van een modulair draaiboek met een algemeen model voor de uitwerking van een casus met verschillende modules en twee uitgewerkte casussen met modules rond het ziektebeeld van niet-aangeboren hersenletsels (NAH).

Conclusie: Door de samenwerking met docent, student en simulant enerzijds en een literatuurstudie anderzijds is het draaiboek aangepast aan de wensen van elke actor. Dit draaiboek met modules kan daarom gebruikt worden binnen de opleiding ergotherapie en kan gebruikt worden als leidraad om nieuwe casussen op te stellen.


Trefwoorden: Simulatieonderwijs, simulanten, Niet-aangeboren hersenaandoening, simulatiesetting, ergotherapie

Tekst:
Bestand Grootte Type Controle  
eindversie_bachelorproef_Laura_Gevers_en_Helene_Cambien.pdf 1 MB PDF MD5 Bestand openen

Dit eindwerk werd 4567 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Cambien, H., Gevers, L. (2017). Evidence based simulatieonderwijs in de opleiding ergotherapie. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Healthcare.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c873424af182c.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer