Abstract : In het kader van mijn buitenlandse stage in Sint Maarten bracht ik een eindwerk tot stand waarbij ik begrijpend lezen onderzocht voor Nederlands als vreemde taal (NVT). De lessen werden er in het Nederlands gegeven, hoewel de voertaal op het eiland vooral Engels is. Op basis van de NVT-didactiek ontwikkelde ik een stappenplan met een passende aanpak van begrijpend lezen en voegde ik een aantal voorbeeldlessen toe. Zo hoop ik de leraren te motiveren om begrijpend lezen anders aan te pakken en in één klap de motivatie bij de leerlingen te verhogen. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Mertens, P. (2017). Zelfstandig project: internationalisering. Door middel van welke strategieën en andere hulpmiddelen kan ik voor een passende aanpak van een les begrijpend lezen zorgen in groep 6/7 van de Sister Magda School in Sint Maarten?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c87347c4418bb.
|