Abstract : Genietend lezen draagt bij tot de algemene ontwikkeling van het kind, ongeacht of ze in een ASO, TSO of BSO naar school gaan. De basis van dit onderzoek ligt in het vak PAV, met als doelgroep de leerkrachten en leerlingen uit de 2de graad in het BSO. Het onderzoek gaat in eerste instantie na hoe we jongeren terug plezier kunnen laten vinden in het lezen. In de tweede plaats wordt er gekeken in welke mate de bibliotheek hierin een rol kan spelen. Als praktijkonderzoek werd er een nocturne georganiseerd in de bib van Heusden-Zolder. Leerkrachten uit het BSO werden uitgenodigd om te proeven van mogelijke leesprikkels en –activiteiten om het leesplezier bij jongeren te bevorderen. Deze activiteiten werden ter beschikking gesteld, zodat leerkrachten ze samen met hun leerlingen kunnen uittesten. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Lowette, C. (2017). Genietend lezen. Leesbevordering in de 2de graad BSO.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86ef7b0e09d2.
|