About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren  >  2014

Eros en Errors

2019
Brebels, Eline
Master of Arts in de beeldende kunsten

Samenvatting :
Mijn project 'Eros & Errors’ vertrekt vanuit een sterke hang naar controle van mijn directe omgeving. Aangespoord door mijn voortdurende confrontatie en worsteling met dyslexie bleek die drang tot controle voort te komen vanuit een gedrevenheid waarmee ik deze leerstoornis wilde compenseren. Een drift om de stoornis te kunnen verbergen of zelfs trachten uit te bannen. Vanuit deze ervaring van dyslexie probeer ik een oorspronkelijke benadering van grafische vormgeving te bekomen door aan typografie deze dualiteit tussen houvast en storing visueel mee te geven. Vanuit een manuele benadering probeer ik gestalte te geven aan de wijze waarop ik persoonlijk omga met mijn leerstoornis. In de handeling van het weven vond ik hier de juiste omgangsvorm. Vanuit het consequent uitvoeren van een structuur, wat weven feitelijk is, wist ik een manier van ontwrichten te bekomen. Aangezien het niet mogelijk is om volledige beheersing te bekomen, ging ik op zoek naar een kantelmoment tussen de paradoxen twijfel en beslistheid. Het is mijn betrachting om de toeschouwer te leren kijken naar gebreken en onjuistheden, de perceptie op een kruispunt van ontwrichting op te vatten en de mogelijkheden te benutten die hierdoor ontstaan.

My project 'eros & errors' starts from a strong desire to control my immediate environment. Encouraged by my constant confrontation and struggle with dyslexia, this urge for control appeared to originate from a passion through which I wanted to compensate for this learning disorder. A drive to be able to hide the disorder or even try to banish it. From this experience of dyslexia I strive to obtain an original approach to graphic design by giving typography a visual duality between grip and disturbance. From a manual approach I try to give shape to the way in which I personally deal with my learning disability. In the act of weaving I found the right form of interaction. From the consistent execution of a structure, which is what weaving actually is, I was able to obtain a way of disrupting it. Since complete control is not possible, I went in search of a turning moment between the paradoxes of doubt and certainty. It is my intention to teach the viewer to look at faults and inaccuracies, to understand the perception of distortion, and at the same time to exploit the opportunities created in this way.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1527 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Brebels, E. (2019). Eros en Errors. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2f596a609d1.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer