About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact

STAND CLEAR OF THE CLOSING DOORS PLEASE! Reis je mee doorheen wereldburgerschapslandschap?

2017
Arikan, Ismahan
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
De wereld is geen ver-van-mijn-bed-show voor jongeren vandaag. Armoede, vluchtelingen, klimaat, terrorisme, … al vroeg vormen jongeren zich een beeld. Hierbij is het belangrijk dat men geen eenzijdig beeld creëert. De reden hiervan is dat oorzaak en gevolg van ontwikkelingen zorgen voor een complexe kluwen. Naast het vermijden van een eenzijdig beeld moeten we ook vermijden dat leerlingen een passieve beeld creëren. Zelfs in tijden van machteloosheid, zijn wij in staat om dingen in beweging te zetten. Wereldburgers zijn niet zomaar bewoners van deze aarde, maar ze zijn zich bewust van hun rechten en plichten. Ze stellen vragen, zoeken antwoorden, ondernemen actie. Met het materiaal dat ik met deze bachelorproef heb ontwikkeld wil ik ervoor zorgen dat leerkrachten de leerlingen kunnen ontpoppen tot actieve wereldburgers. Zo zullen zij een betere vat krijgen op de wereld rondom hen.
Met behulp van mijn vakkencombinatie heb ik het ontwikkelen van dit materiaal tot een goed einde kunnen brengen. Mijn eerste vak economie zorgde ervoor dat ik leerzame linken kon selecteren. Hierbij was het voordeel dat er heel wat onderwerpen waren die terugkwamen uit het economisch vakgebied. Mijn tweede vak informatica zorgde ervoor dat ik alles moeiteloos kon digitaliseren.
Bij het ontwikkelen van mijn bachelorproef heb ik ontdekt dat er heel veel materiaal beschikbaar staat op het internet, maar dat er weinig sprake is van kwalitatief materiaal. Hierdoor heb ik mijn aandacht vooral i.p.v. het kwantitatieve op het kwalitatieve gevestigd aangezien de leerlingen niets zijn met materiaal dat niet kwantitatief is. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik bij sommige onderdelen geen hyperlink heb staan.
Naast de hyperlinks die ik zelf heb gevonden op het internet bevinden zich ook materialen die aangeboden zijn door "Kleur Bekennen". Zij hebben namelijk een eigen project in Klascement waar ze ook didactisch materiaal verzamelen.
Leerkrachten moeten niet meer verschillende websites afgaan om didactisch materiaal te vinden. Door het scannen van de symbolen op het metroplan worden ze automatisch naar kwalitatief didactisch materiaal doorverwezen.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 1822 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Arikan, I. (2017). STAND CLEAR OF THE CLOSING DOORS PLEASE! Reis je mee doorheen wereldburgerschapslandschap?. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c87358ca61a66.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer