About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren

Genderdiviersiteit in secundaire scholen: good practices en aanbevelingen

2016
Torrekens, Ewan
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Samenvatting :
In deze bachelorproef worden good practices van secundaire scholen m.b.t. genderdiversiteit bestudeerd en adviezen voor een gendervriendelijke aanpak geformuleerd. Een dergelijke aanpak geeft leerlingen de ruimte om los te komen van maatschappelijke gendernormen en zo hun eigen genderidentiteit te ontdekken. Daarnaast is het belangrijk ze bewust te maken van hun eigen gendernormen en sociale druk op anderen. Toegang tot sociale ondersteuning, blijkt naast het doorbreken van het heteronormatieve klimaat een krachtig wapen om de positie van deze jongeren te versterken.

Tekst:
De volledige tekst is niet beschikbaar

Dit eindwerk werd 2129 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Toon volledig record

Toon ETD - Dublin Core

Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):

Torrekens, E. (2016). Genderdiviersiteit in secundaire scholen: good practices en aanbevelingen. Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op op http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59b2c5e14f4.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer