Abstract : In deze bachelorproef worden good practices van secundaire scholen m.b.t. genderdiversiteit bestudeerd en adviezen voor een gendervriendelijke aanpak geformuleerd. Een dergelijke aanpak geeft leerlingen de ruimte om los te komen van maatschappelijke gendernormen en zo hun eigen genderidentiteit te ontdekken. Daarnaast is het belangrijk ze bewust te maken van hun eigen gendernormen en sociale druk op anderen. Toegang tot sociale ondersteuning, blijkt naast het doorbreken van het heteronormatieve klimaat een krachtig wapen om de positie van deze jongeren te versterken. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Torrekens, E. (2016). Genderdiviersiteit in secundaire scholen: good practices en aanbevelingen.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59b2c5e14f4.
|