Samenvatting : Woordenschat is de basis van onze taal, daarom moeten we hier zo vroeg mogelijk op inzetten. Maar hoe pakken we dat nu het beste aan? Ik ging op zoek naar een antwoord op deze vraag.
Om een antwoord te kunnen formuleren ging ik tijdens mijn stage aan de slag met verschillende methodes om woordenschat aan te bieden, gevolgd door gerichte observaties tijdens zowel vrij spel als tijdens begeleide activiteiten. Dit werd verwerkt in uitgewerkte lesfiches die samen met een lijst aan tips een houvast kunnen vormen voor leerkrachten en scholen bij het opstellen van een taalbeleid. |
Wil je naar dit eindwerk verwijzen in je eigen eindwerk, paper of rapport, gebruik dan dit formaat (APA):
Kempeneers, L. (2019). Taalbeleid met de focus op woordenschatontwikkeling.
Onuitgegeven verhandeling, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Gevonden op
op
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd3194f016cd321c45a0189.
|