About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Jaren
ETD
Titel : Huiswerk(begeleiding). De visie van (maatschappelijk kwetsbare) ouders. Drempelverlaging van de huiswerkbegeleiding
Auteur :
Verheyen, Lotte
Samenvatting : In deze bachelorproef worden de onderzoeksvragen, 'Wat is de visie van (kwetsbare) ou-ders omtrent huiswerk?’ en 'Hoe kan huiswerkbegeleiding drempelverlagend gemaakt wor-den?’ behandeld. Hiervoor is er een vergelijkende studie opgestart. Er wordt gebruik ge-maakt van diepte-interviews zodat de taalbarričre voor kwetsbare ouders geen rol speelt en omdat er geen voorbedachte antwoorden waren. Uit de studie bleek dat de visie van kwetsbare- en modale ouders niet in die mate verschillen enkel de nuttigheid van huiswerk wordt meer in vraag gesteld door de modale ouders. Bij de modale en kwetsbare gezinnen komen problemen rond huiswerk voor. Die problemen beďnvloeden de visie van de ouders. Ten slotte zijn er effectief drempels ontdekt bij de kwetsbare gezinnen omtrent huiswerkbe-geleiding. Vooral bekendheid en informatie omtrent het aanbod zijn de grootste drempels.
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2016
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Verheyen_Lotte_Bachelorproef.pdf 792 KB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Bachelorproef
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het sociaal werk
Niveau : Bachelor
Optie : Maatschappelijk werk
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Social Work
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 07/07/2016 15:02
Laatst gewijzigd : 14/02/2017 0:32
Collecties :
PXL-Social Work
2016
11301593
Aantal keer bekeken : 5340
Aantal keer gedownload : 943
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer