About DoKS      NL  |  EN Zoek: Geavanceerd Zoeken
  Deel van een woord (bv. tele*)    Exacte woordgroep (bv. "draadloze communicatie")
 
Home
folder Auteurs
folder Departementen
folder Help
folder Jaren
 
Meest populaire eindwerken: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 eindwerken on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home  >  Help  >  Contact
ETD
Titel : "Help, ik versta mijn klasgenootjes niet!" Onderzoek naar de meerwaarde van een afgescheiden Xhosa klas
Auteur :
Vanhamel, Jill
Samenvatting : In dit werk zal de meerwaarde onderzocht worden van een afgescheiden Xhosa klas in de Crags Primêr school. Dankzij mijn stage, op de Crags Primêr school, ben ik met dit onderwerp in aanraking gekomen. Ik wou hier graag verder onderzoek naar doen omdat het belangrijk is om al de kinderen, ook Xhosa kinderen, een zo goed mogelijke opleiding aan te bieden. Vooraleer ik met dit onderzoek begon, was ik geen voorstaander van een aparte Xhosa klas. Naar mate mijn onderzoek vorderde, heb ik hierover een heel andere visie gekregen. Als eerste ben ik begonnen met literatuur op te zoeken over relevante onderwerpen voor mijn onderzoek. Vervolgens heb ik de beslissing genomen om een kwantitatief onderzoek te doen bij zowel de kinderen als de leerkrachten van graad 2 en 3. Ik heb ervoor geopteerd om gebruik te maken van enquêtes. Dit om een zo breed mogelijke populatie te bereiken en om de resultaten mooi weer te kunnen geven in grafieken. De belangrijkste conclusie die uit dit onderzoek af te leiden valt, is dat de afgescheiden Xhosa klas wel degelijk een meerwaarde biedt voor zowel de leerlingen als de leerkrachten.
Uitgever : Hogeschool PXL
Publicatiedatum : 2016
Tekst :
Bestand Grootte Type Controle  
Vanhamel_Jill_bachelorproef.pdf 632 KB PDF MD5 Bestand openen
Bijlagen :
Bestand Grootte Type Controle  
Type : Bachelorproef
Taal :
Nederlands
Rechten : All rights reserved
Naam van de graad : Professionele bachelor in het sociaal werk
Niveau : Bachelor
Optie : Maatschappelijk werk
Instituut : Hogeschool PXL
Departement : PXL-Social Work
Prijzen :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Aangemaakt : 07/07/2016 15:32
Laatst gewijzigd : 22/01/2018 17:20
Collecties :
PXL-Social Work
2016
11303380
Aantal keer bekeken : 6346
Aantal keer gedownload : 1243
 
 

Eenvoudige weergave




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer