About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

How may I assist you..?

2023
Fransen, Nathalie
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
In mijn actieonderzoek heb ik me gefocust op de vraag hoe leerlingen in de 3e graad Toerisme zich dienen te profileren naar het werkveld toe. Ik heb gekeken naar de vaardigheden en gedragingen die nodig zijn om zich correct te profileren en ben op zoek gegaan naar manieren om deze te verbeteren.
Leerlingen in deze richting hebben behoefte aan begrip van de vaardigheden en gedragingen die nodig zijn om te slagen in de toeristische sector. Mijn actieonderzoek biedt inzicht in wat er van hen wordt verwacht en hoe ze zich kunnen voorbereiden op een mooie carrière in deze sector.
Het rapport omvat in eerste instantie een situering van het praktijk-probleem en een verkennende probleem-analyse. Hiervoor heb ik me verdiept in de eindtermen om zo op zoek te gaan naar welk profiel een leerling Toerisme zou moeten bezitten. Ook: hoe promoten secundaire scholen hun richting Toerisme, welk profiel wordt verwacht van de leerlingen in deze richting?
Door middel van enkele deelvragen ben ik op zoek gegaan naar antwoorden op mijn onderzoeksvraag.
Mijn aanpak van dit onderzoek omvatte bevragingen naar de leeringen van de 3e graad Toerisme, alsook naar de leerkrachten in de 3e graad Toerisme. Tenslotte ben ik in gesprek gegaan met de vakleerkracht Toerisme en heb ik mijn licht opgestoken tijdens mijn didactische stages bij dezelfde leerlingen.
De bevindingen van deze onderzoeken hebben mij uiteindelijk gebracht tot mijn ontwerp in de vorm van een didactische en pedagogische werkwijze. Ik stel hierbij constructieve werkvormen voor. Verder licht ik toe hoe er taalstimulerend les kan gegeven worden en leg de nadruk op "doen is leren", m.a.w. hoe meer ervaring de leerlingen tijdens hun opleiding kunnen opdoen, hoe beter ze de benodigde vaardigheden onder de knie krijgen.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 182 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Fransen, N. (2023). How may I assist you..?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188bf35570188bf37b8f5006f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer