About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Van theorie naar praktijk. Hoe leerlingenbetrokkenheid verhogen in de tweede graad organisatie en logistiek

2023
Maes, Olivier
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Dit actieonderzoek richt zich op het verhogen van de betrokkenheid van leerlingen in het vak organisatie en logistiek op het Pyxis College in Lanaken. De aanleiding voor dit onderzoek is het hoge aantal sancties en extra begeleidingen dat nodig is voor de leerlingen, wat wijst op een passieve houding en ongepast gedrag. Het doel is om de oorzaken van de passieve houding van de leerlingen te achterhalen en concrete stappen te identificeren om de betrokkenheid te verhogen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een literatuurstudie en diepte-interviews met leerkrachten. De focus ligt op het stimuleren van autonomie, relationele verbondenheid en competenties bij de leerlingen. Hiervoor heb ik mijn onderzoek voornamelijk gebaseerd op de vier factoren van leerlingbetrokkenheid - emoties, interesse, belang en vertrouwen - zoals beschreven in het boek "Betrokkenheid!: de sleutel tot beter leven" van Marzano, R. J. Het actieonderzoek wordt in samenwerking met de school en de leerkrachten uitgevoerd, met als doel praktische en effectieve oplossingen te vinden die de leerlingbetrokkenheid vergroten, het aantal sancties en begeleidingen verminderen. De onderzoeksvraag luidt: "Hoe kan de leerkracht voor klas 3 organisatie en logisitek de betrokkenheid van passieve leerlingen verhogen in het vak organisatie en logistiek in de 2de graad secundair onderwijs van het Pyxis College te Lanaken?" Het onderzoek maakt gebruik van diepte-interviews en een literatuurstudie. Deze resultaten heb ik verwerkt in een brochure met concrete aanbevelingen om de betrokkenheid van leerlingen te verbeteren. Het uiteindelijke doel is om een betere onderwijservaring te bieden in de tweede graad organisatie en logistiek.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 209 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Maes, O. (2023). Van theorie naar praktijk. Hoe leerlingenbetrokkenheid verhogen in de tweede graad organisatie en logistiek. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188bf58dd0188bf5c9cb40056.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer